Jak upozorňuje Jana Chatterjee, personální ředitelka společnosti Wüstenrot, zaměstnanci často volí právě společnost, kde se jim nabídka benefitů, vedle finančního ohodnocení, zdá nejlepší.

Spokojenější život

V poslední době se hodně společností orientuje i na podporu volnočasových benefitů.

„Proto jsme spustili Cafeterii zaměstnaneckých benefitů. Systém Cafeteria se těší oblibě v mnoha firmách, nejen díky své ekonomické výhodnosti, ale především dává zaměstnancům větší flexibilitu. Mohou si volit z různorodých aktivit či kombinací dle svých osobních preferencí v rámci nasmlouvaných dodavatelů. Drtivá většina nabízených benefitů nepodléhá daňovým odvodům, a tudíž nemají vliv na mzdu,“ vysvětluje Chatterjee.

Potvrzuje se tím trend, který již v listopadu loňského roku popsala Lucie Miřácká, mluvčí společnosti Sodexo Benefity: „Základem je dnes u zaměstnaneckých benefitů individualizace, jednoduchost a digitalizace, což potvrzuje i rostoucí zájem o elektronická řešení poskytování benefitů – elektronické stravenky a službu Cafeteria.“ [celá zpráva]

U této služby zaměstnanec čerpá v podobě benefitních bodů finance, které obdržel. Cestování a rekreace je však ze zákona omezena na 20 tisíc korun ročně. Jestliže by součet rekreačních benefitů měl tuto hodnotu překročit, systém Cafeterie sám hranici ohlídá a nad tento limit zaměstnanci neumožní čerpání benefitních bodů.

V této souvislosti je třeba připomenout prosincový průzkum personální agentury Wincott People realizovaný prostřednictvím IPSOS Instant Research. Z něj vyplynulo, že úplně nejlepším pracovním benefitem je více času pro rodinu. [celá zpráva]

Tomáš Surka z personálně-poradenské společnosti McRoy nedávno navíc potvrdil, že k nejoblíbenějším zaměstnaneckým výhodám stále patří firemní auto. [celá zpráva]

Jednoduché placení

Široká škála benefitů hraje důležitou roli v motivaci zaměstnanců. Zároveň je podstatné ohlídat, aby možnosti odpovídaly očekáváním ve firmě.

„Správné nastavení Cafeterie lze občas přirovnat k alchymii, je potřeba znát dokonale potřeby a požadavky zaměstnanců. Při nastavování je potřeba ohlížet se nejen na volnočasové aktivity, ale také na osobní rozvoj, vzdělávání či podporu zdraví,“ pokračuje Chatterjee.

Cena benefitu je v bodech, které odpovídají skutečné ceně produktu nebo služby. Zaměstnanec si volí způsob čerpání. Na výběr má mezi klasickými poukázkami nebo si může vybrat zboží či služby v partnerském e-shopu a zaplatit za ně skrze on-line platební bránu nebo zvolí elektronickou poukázku ePASS.

Benefity pro rodiče

Pro rodiče je zase ideální, když jim firma může nabídnout kupříkladu možnost využít zkrácený pracovní úvazek.

Samozřejmostí by rovněž měly být slevy na případné produkty společnosti, stejně tak partnerských firem.

„Život bohužel nepřináší jen světlé okamžiky, jsme připraveni zaměstnancům podat pomocnou ruku i během obtížného období. Díky našemu zaměření na financování bydlení máme možnost nabídnout našim pracovníkům finanční výpomoc z našeho sociálního fondu,“ uzavírá personální ředitelka společnosti Wüstenrot.

Bez ohledu na všechny tyto skutečnosti stále k nejrozšířenějším benefitům patří stravenky. Ta nejvýhodnější má v současnosti hodnotu 109 Kč. [celá zpráva]