„Velice nás těší rostoucí zájem dívek o studium technických oborů na našem firemním učilišti. Chceme, aby se pro technické obory rozhodovalo více dívek. Velký zájem o kariérní Den pro dívky, který se konal již třetím rokem, je důkazem atraktivity naší nabídky studijních oborů,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast HR management.

Výuční list i maturita

Střední odborné učiliště strojírenské naší přední automobilky nabízí mladým lidem tří nebo čtyřleté vzdělání v technických oborech, zakončené výučním listem nebo maturitou. V současné době je do prezenčního studia ve 14 oborech zapsáno téměř 900 žáků, 13 procent z nich jsou dívky.

Jen letos na firemním učilišti začalo studovat 275 mladých lidí – mezi nimi 31 dívek. V současnosti k nejoblíbenějším oborům patří automechanik, autoelektrikář a elektrikář.

Ze čtyřletých oborů s maturitou je největší zájem o obory Průmyslový logistik a Mechatronik IT. Po úspěšném ukončení vzdělání získají všichni absolventi nabídku zaměstnání ve společnosti Škoda Auto.

Šance zvýšit si kvalifikaci

V nabídce vzdělávání jsou rovněž nástavbové obory a obory vyučované v režimu dálkového studia. Škodovka přitom sází hlavně na koncept duálního vzdělávání. Hlavním bodem je spojení teorie a praxe v konkrétních podmínkách podniku.

Kolem 100 studentů z řad zaměstnanců také využívá příležitost pro prohloubení své kvalifikace prostřednictvím nástavbového studia.