Hlavní obsah

Třináctý plat letos nabídne jako benefit polovina firem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

České firmy letos díky lepší ekonomické situaci nabízejí zaměstnancům více benefitů. Třináctý plat letos vyplatí 47 procent podniků, před pěti lety to nebyla ani třetina. Příspěvek na penzijní připojištění nabízí 77 procent firem oproti 60 procentům před pěti lety. V průměru poskytují české podniky 12 zaměstnaneckých výhod, o dvě více než loni.

Foto: Profimedia.cz

Nárůst 13. platu je způsoben tím, že firmy jsou v mnohem lepší kondici.

Článek

Nejvíce nabízeným benefitem zůstává již potřetí mobilní telefon, který je v nabídce 88 procent firem. Vyplývá to z výsledků průzkumu NN pojišťovny a penzijní společnosti a Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Firmy jsou v lepší kondici

„Nárůst 13. platu je způsoben tím, že firmy jsou v mnohem lepší kondici, ale nechtějí to v téhle fázi pořád ještě ‚přetavit’ do toho, že budou zvyšovat základní mzdy,“ uvedl generální ředitel obchodu NN pojišťovny a penzijní společnosti Tomáš Nidetzký.

Nejvíce vzrostlo životní pojištění a spoření na penzi

Ze zaměstnaneckých benefitů největší meziroční nárůst zaznamenaly příspěvky na životní pojištění a na spoření na penzi, a to o 11, resp. devět procent. Roste tak trend podpory dlouhodobých benefitů. Na jednoho řadového zaměstnance firmy v průměru vydají 10 000 až 15 000 korun. Zástupci managementu si přijdou na 30 000 korun.

Po služebních mobilech patří mezi nejčastěji nabízené zaměstnanecké výhody příspěvek na vzdělávání (83 %), pitný režim (81 %) či lékařské prohlídky, které poskytuje 77 procent firem. Stejný podíl zaměstnavatelů nabízí i příspěvek na penzijní připojištění. Služební auto má v nabídce zaměstnaneckých výhod 73 procent společností a stravenky 72 procent firem. Dny volna během krátké nemoci, tzv. sick day, mohou využít zaměstnanci v 33 procentech podniků, loni to bylo 25 procent.

Příspěvky na vzdělávání porostou

Téměř desetina dotázaných firem uvedla, že do budoucna plánuje navýšit příspěvky na vzdělávání. V rámci vzdělávání stoupá zájem o výuku jazyků. Dominantním jazykem je stále angličtina, kterou nabízí 84 procent firem. Druhým nejčastějším jazykem je němčina (44 %).

Společnosti, které svou situaci hodnotí v porovnání s loňským rokem jako lepší, nabízejí svým pracovníkům 13 benefitů, ty s horšími vyhlídkami naopak jen 11. Na nabídku benefitů má vliv také velikost společnosti, která je spojená s rozmanitostí pracovních pozic a tím i potřebou nabízet více druhů benefitů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám