Nejvíce nabízeným benefitem zůstává již potřetí mobilní telefon, který je v nabídce 88 procent firem. Vyplývá to z výsledků průzkumu NN pojišťovny a penzijní společnosti a Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Firmy jsou v lepší kondici

„Nárůst 13. platu je způsoben tím, že firmy jsou v mnohem lepší kondici, ale nechtějí to v téhle fázi pořád ještě ‚přetavit’ do toho, že budou zvyšovat základní mzdy,“ uvedl generální ředitel obchodu NN pojišťovny a penzijní společnosti Tomáš Nidetzký.

Nejvíce vzrostlo životní pojištění a spoření na penzi

Ze zaměstnaneckých benefitů největší meziroční nárůst zaznamenaly příspěvky na životní pojištění a na spoření na penzi, a to o 11, resp. devět procent. Roste tak trend podpory dlouhodobých benefitů. Na jednoho řadového zaměstnance firmy v průměru vydají 10 000 až 15 000 korun. Zástupci managementu si přijdou na 30 000 korun.

Po služebních mobilech patří mezi nejčastěji nabízené zaměstnanecké výhody příspěvek na vzdělávání (83 %), pitný režim (81 %) či lékařské prohlídky, které poskytuje 77 procent firem. Stejný podíl zaměstnavatelů nabízí i příspěvek na penzijní připojištění. Služební auto má v nabídce zaměstnaneckých výhod 73 procent společností a stravenky 72 procent firem. Dny volna během krátké nemoci, tzv. sick day, mohou využít zaměstnanci v 33 procentech podniků, loni to bylo 25 procent.

Příspěvky na vzdělávání porostou

Téměř desetina dotázaných firem uvedla, že do budoucna plánuje navýšit příspěvky na vzdělávání. V rámci vzdělávání stoupá zájem o výuku jazyků. Dominantním jazykem je stále angličtina, kterou nabízí 84 procent firem. Druhým nejčastějším jazykem je němčina (44 %).

Společnosti, které svou situaci hodnotí v porovnání s loňským rokem jako lepší, nabízejí svým pracovníkům 13 benefitů, ty s horšími vyhlídkami naopak jen 11. Na nabídku benefitů má vliv také velikost společnosti, která je spojená s rozmanitostí pracovních pozic a tím i potřebou nabízet více druhů benefitů.