Zapojené střední školy a učiliště zároveň organizovaly vzdělávací bloky pro děti ze základních škol, aby jejich žáky nalákaly ke studiu technických oborů, což je hlavní smysl projektu.

Zapojila se i Škoda Auto

Součástí kampaně bylo i představení nově vybavené učebny na odborném učilišti mladoboleslavské automobilky. Učiliště získalo vybavení zhruba za 600 tisíc korun.

„Mezi nové pomůcky pro vzdělávání patří programovatelné automaty včetně softwaru, stavebnice samohybných robotů či notebooky. Na základě požadavku automobilky vznikl nový maturitní obor mechatronik, do něhož od září nastoupí dvacítka žáků,“ uvedl jeden z pedagogů, Ludvík Jelínek, podle něhož se absolventi tohoto oboru s novým vybavením naučí opravovat a udržovat v chodu automatické linky, které jsou v továrně na různých provozech, například v lakovně, svařovně nebo v lisovně.

Firmy postrádají technicky vzdělané pracovníky

Drtivá většina firem v regionu si stěžuje na akutní nedostatek technicky vzdělaných pracovních sil. Zmíněný projekt by měl nalákat děti k technice a k perspektivnímu oboru, v němž není problém sehnat zaměstnání. Podle vedoucího projektu Davida Blažka se na projektu podílí 20 škol provozovaných krajem a dvě soukromé školy (jednou z nich je zmíněné škodovácké učiliště).

Studenti vedou technické kroužky na základkách

Samotní studenti učiliště Škody Auto získali nejen vybavení, ale i sami chodili coby asistenti pedagogů na čtyři vybrané základní školy na Mladoboleslavsku, kde vedli technické kroužky.

„Ze stavebnic jsme s dětmi vyráběli a programovali různé roboty,“ potvrdila studentka Pavlína, když se svým kolegou z druhého ročníku učiliště předváděli autíčko reagující na dálkové ovládání i na zvuk. Děti mohly také poznat v rámci osmi čtyřhodinových výukových bloků základy práce automechanika či lakýrníka, kování, 3D modelování nebo CNC obrábění.