Hlavní obsah

Polovina lidí nevylučuje jízdu do práce na kole

Právo, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Více než polovina z těch, kdo dojíždějí do práce, je ochotná jezdit na kole. S určitou pravidelností ale tento způsob dopravy volí jen 16 % respondentů. Zaměstnance, kteří do práce na bicyklu dojíždějí, však podporuje pouze necelá čtvrtina zaměstnavatelů.

Foto: Profimedia.cz

Podpora cyklistické dopravy do práce u nás není příliš rozšířená.

Článek

To jsou hlavní výsledky květnového šetření mezi 1309 návštěvníky portálu Jobs.cz a mezi firmami.

Počtem prodaných kol patříme k velmocem

Česko je cyklistickou velmocí: dlouhodobě se v tuzemsku prodá přibližně 350 000 jízdních kol ročně, kolik z nich ale slouží k dopravě do práce?

Mezi těmi, kdo dojíždějí do zaměstnání, zaujala s 45 % odpovědí první místo možnost Na kole nedojíždím, tento způsob dopravy mne neláká. Alespoň občas se na kole do práce dopravuje přesně čtvrtina respondentů: 16 % zvolilo odpověď Ano, pravidelně, pro dalších 9 % je cesta do práce na kole zcela výjimečnou záležitostí. Každý dvacátý odpovídající připustil, že v současnosti do práce na kole nejezdí, ale chce začít.

Chybí pochopení zaměstnavatele

Plná čtvrtina odpovědí uvádí jako důvod, proč bicykl pro cestu do práce nepoužívá, špatné podmínky na straně zaměstnavatele, jako jsou chybějící sprchy či místo pro odložení kola.

V souběžné anketě mezi zaměstnavateli se potvrdilo, že podpora cyklistické dopravy do práce není příliš rozšířená. Jen 23 % zapojených firem v tomto ohledu poskytuje svým zaměstnancům potřebné zázemí. Za loňský rok bylo v ČR nahlášeno více než 7000 krádeží jízdních kol, mezi důležité prvky podpory ze strany zaměstnavatelů proto patří i stojany nebo klece na jízdní kola.

Bez sprchy a šatny to nejde

Různými soutěžemi motivuje pro dojíždění na bicyklu do práce o něco více než 4 % zaměstnavatelů. Téměř dvě třetiny (64 %) firem cyklocesty do zaměstnání nepodporují a ani o tom do budoucna neuvažují. Devět procent podporu tohoto způsobu dopravy do práce zvažuje.

„Dojíždění do práce na kole hodně záleží na konkrétních místních podmínkách a podpoře zaměstnavatelů. Například v Praze jej poměrně komplikuje nepříliš vhodný terén v kombinaci s většími dojezdovými vzdálenostmi. Navíc na pozicích, kde dochází k osobnímu kontaktu se zákazníky a klienty, jsou vzhled a celková úprava klíčové. V takovém případě je nezbytné mít na pracovišti sprchu a převlékárnu, což pro zaměstnavatele znamená finanční i organizační náklady,“ komentuje výsledky šetření Tomáš Dombrovský, mluvčí společnosti LMC, která portál Jobs.cz provozuje.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám