Hlavní obsah

Více než 100 tisíc lidí hledalo o prázdninách práci pomocí internetu v mobilech

Novinky, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výrazné rozšíření chytrých telefonů postupně proměňuje způsob, jakým lidé využívají oblíbené online služby. Tento trend je nyní již zcela zřejmý také v ČR, a navíc se týká i poměrně konzervativního chování uživatelů při hledání zaměstnání prostřednictvím internetu.

Pro většinu lidí, kteří hledají práci prostřednictvím mobilu, je charakteristická vyšší míra pohybu v terénu.

Článek

Tuzemský pracovní portál Jobs.cz na jaře připravil novou mobilní podobu svých služeb (m.jobs.cz), kterou si během letních prázdnin vyzkoušelo 103 tisíc uživatelů. Statistiky hledání práce prostřednictvím mobilů odhalily některé zajímavé souvislosti.

Největší zájem je o obchod

V oborovém srovnání všech mobilně zobrazených pozic první místo patří prodeji a obchodu s 10,3 %. Druhé místo překvapivě drží služby se 7,4 %, na třetí pozici následuje logistika a doprava, které náleží 6,2 %. Administrativa se 6 % zaujímá až čtvrté místo a pátou pozici v mobilech drží informační technologie s 5,9% podílem na všech zobrazených pozicích.

Mobil využívají „pohybliví lidé“

"V případě mobilního hledání zaměstnání do popředí vystupují některé v celkovém přehledu méně časté obory. Jde především o služby, logistiku a dopravu, ale také třeba o stavebnictví a reality. Pro většinu lidí, kteří v nich hledají práci, je charakteristická vyšší míra pohybu v terénu spíše než vysedávání u kancelářského stolu," uvedl David Ruzius, produktový manažer mobilních služeb LMC, provozovatele portálu Jobs.cz.

Mezi mobilními návštěvníky Jobs.cz dominovali lidé vybavení zařízeními s operačním systémem Android (64 %). Na druhém místě byli se 16 % uživatelé iOS (iPhone). Ostatní platformy následují s výrazným odstupem. V Androidu bylo nejvíce pozic zobrazeno v oboru stavebnictví a reality, uživatelé iOS naproti tomu nejčastěji hledali pozice ve vrcholovém managementu a dále pak v oblasti médií, reklamy a PR.

Při odpovědi už preferují počítač

Reakce na vystavené pracovní pozice si drtivá většina lidí nicméně nechává na později ze stolního počítače či notebooku. Zatímco skrze mobilní verzi Jobs.cz bylo během prázdnin odesláno jen cca 5 tisíc odpovědí, prostřednictvím plné verze portálu zaměstnavatelé za stejné období obdrželi více než 950 tisíc reakcí uchazečů o práci.

"Tento nepoměr je celkem pochopitelný. Většina lidí si chce pečlivě upravit životopis, případně napsat motivační dopis, které jsou obvykle součástí reakce na inzerovanou pozici. Tyto úkony lze zatím prostřednictvím mobilu zvládnout jen za cenu určitého nepohodlí, proto zájemci preferují počítač," doplnil David Ruzius.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám