Tuto otázku si nedávno položila britská manažerská organizace Chartered Management Institute.

Z výzkumu mezi dvěma tisíci manažery pak vyplynulo, že věnují pracovním záležitostem minimálně 2,5 hodiny týdně svého volného času. Ročně to znamená tři týdny, což je u mnohých delší doba než ta, kterou stráví na dovolené.

Polovina kontroluje před spaním e-maily

Nejčastější pracovní aktivitou manažerů ve volném čase, umožněnou mobilními zařízeními, je vyhledávání a čtení aktuálních informací z oboru. To zní na první pohled pozitivně, ať už z pohledu osobního rozvoje nebo z hlediska rozvoje kariéry.

Možná bychom se však měli zamyslet nad zjištěním, že polovina manažerů vlastnících smarthphone, notebook nebo tablet, kontroluje e-mail těsně před spaním a další čtvrtina opakovaně hned ráno po probuzení. 22 % manažerů pak sleduje e-mail i na schůzkách s přáteli a 9 % dokonce na romantických schůzkách s partnery.

Pracujeme daleko víc než osm hodin

A nejde jen o e-maily. 59 % manažerů navštěvuje ve volném čase webové stránky vztahující se k jejich práci, 32 % čte pracovně zaměřené časopisy a 30 % odborné knihy. 12 % používá pro pracovní účely sociální média a 9 % se připojuje k profesionálním aplikacím. Třetina navštěvuje po večerech či o víkendech pracovně zaměřená školení.

Když k tomu ještě připočteme četbu, studium podkladů a navazování kontaktů během cesty do práce – během níž mimochodem čte plná čtvrtina lidí manažerskou literaturu – zjistíme, že se nám pracovní den postupně roztáhl výrazně za klasických osm a půl hodiny.