Primárně se pozice garančního technika objevuje v automobilovém průmyslu, ale může se objevit i v jiných technických oblastech. Jedná se o pozici, která je hierarchicky výše než „pouze technik“ a je v podstatě manažerská.

Náplní práce, jak už termín napovídá, je zodpovědnost za garanci např. automobilů a s ní spojené záležitosti, jako je komunikace s klienty, importérem, reklamace a její vyřízení, záruka. V některých firmách přímo záruční list vytváří a sepisuje další technickou dokumentaci.

Dále také může připravovat a vést školení pro ostatní zaměstnance – ať již podřízené, nebo z jiných týmů, a dávat jim potřebné informace pro komunikaci s klienty. V rámci konkrétního oboru se jedná o úzce profilovanou specializaci.

Ideální profil uchazeče se samozřejmě odráží v první řadě od praxe – ať již ve stejné, či v jiné oblasti, ale odpovídající pozice.

Požadavky na uchazeče se odvíjejí od náročnosti konkrétního zaměření, a to od středoškolského vzdělání s maturitou až po vysokoškolské technického směru.

Obecně je požadována komunikativnost, vstřícnost atd., ale také řidičský průkaz, jazykové vybavení a alespoň uživatelská práce na PC. Po nástupu projde zaměstnanec proškolením a pak záleží na jeho manažerských i technických schopnostech.

Finanční ohodnocení se odvíjí od konkrétní pozice a velikosti firmy, nemělo by však klesnout pod průměrný plat v regionu.

Možné jsou i další benefity spojené s hlavním pracovním úvazkem, jako je příspěvek na penzijní připojištění, stravenky apod.

Jiří Halbrštát, Manpower