Hlavní obsah

Nejmladší průmyslová zóna v Česku získala prvního investora

Právo, Petr Kotek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zlín

Do holešovské průmyslové zóny míří první investor. Ostravská firma Pokart na Kroměřížsko přesune svou dosavadní provozovnu s asi 70 zaměstnanci z Otrokovic na Zlínsku.

Článek

Chce rozšířit výrobu, kolik nových zaměstnanců přijme, ale ředitelka společnosti Eliška Švehláková na dotaz ČTK neuvedla. Firma, která se zabývá výrobou kartónových obalů, obsadí pouhé dva z celkových 360 hektarů zóny.

Strategická průmyslová zóna Holešov byla otevřena loni v listopadu po bezmála pěti letech příprav. Je jedním z největších rozvojových projektů Zlínského kraje. Samotné stavební práce na napojení zóny na silnici, elektřinu, vodu a další sítě přitom odstartovaly teprve v říjnu 2008, dokončení infrastruktury se tak zvládlo v rekordním čase.

„Stavitelům se podařilo přesně dodržet harmonogram, což je pro tak rozsáhlý projekt vynikající výsledek. Je to perfektní vizitka pro nové investory, kteří se tak mohou spolehnout na to, že zóna je pro Českou republiku opravdovou prioritou,“ zdůraznila při slavnostním otevření zóny Alexandra Rudyšarová, generální ředitelka agentury CzechInvest.

„Jedním z nejzajímavějších architektonických řešení uvnitř zóny je přeložka říčky Mojeny protékající územím budoucí průmyslové plochy. Ta se dosud kvůli letišti musela z velké části schovávat pod zemí v betonových skružích. Teď dostala otevřené meandrující koryto,“ dodala Rudyšarová.

Sklady i nové technologie

Se společností Pokart uzavřelo hejtmanství dohodu, podle níž by do roka měla být podepsána smlouva o budoucí kupní smlouvě. Pokart plánuje vybudování nového výrobního závodu s rozlohou téměř 20 000 metrů čtverečních nákladem zhruba 40 miliónů korun. Stavební práce by přitom měly být zahájeny ještě v letošním roce. "Víceméně jde o přesun a rozšíření stávající výroby. Prostory v Otrokovicích už nám nevyhovovaly," uvedla Švehláková.

Závod v Holešově firmě prý umožní vybudovat dostatečně velké sklady i prostory pro využití nových technologií. POKART podle ředitelky hledal lokalitu pro svou provozovnu asi dva roky. Švehláková řekla, že pro Holešov rozhodla jeho poloha i dopravní obslužnost spolu s budoucím napojením na dálnici. "Máme spoustu dělníků ze Zlína, pro které nebude dojíždění do Holešova problém," přiblížila.

Hejtmanství příchod první firmy do zóny vítá. "Tento krok je pro celý kraj velmi významný a symbolický. Po dlouhých letech příprav a realizace jsme vstoupili do finální fáze, jednáme již se samotnými zájemci, řekl dnes novinářům statutární náměstek hejtmana Libor Lukáš (ODS). Dodal, že kraj jedná i s dalšími asi pěti potenciálními investory z oblasti středního podnikání.

"Snažíme se, aby to byli vážní zájemci, kteří akceptují tu podmínku, že převod vlastnictví k pozemku nastává až ve chvíli, kdy provozovna existuje a je zkolaudována," doplnil Lukáš. Zlínský kraj podle něho investorům nabízí jeden metr čtvereční zóny za 450 korun. "Je to cena, která musí investory lákat," mínil Lukáš.

 Zbývá dokončit rychlostní komunikaci R49

Holešovská zóna, která stojí na místě bývalého letiště, má být v budoucnu jedním z největších průmyslových parků v zemi. Zlínský kraj si od ní slibuje hlavně pokles nezaměstnanosti. Příprava zóny přijde celkem zhruba na 1,5 miliardy korun. "Zlínský kraj z této částky uhradí kolem 400 až 500 miliónů Kč, zbylá miliarda půjde ze státního rozpočtu," řekl mluvčí hejtmanství Milan Plesar.

K plnému využití potenciálu zóny ještě zbývá dostavba rychlostní komunikace R49. Jakmile bude nedaleko Holešova dokončené celé dálniční křížení, získá zóna v rámci dopravní infrastruktury České republiky výjimečnou polohu na křižovatce tahů od západu k východu a od severu k jihu.

Čísla o holešovské průmyslové zóně

- vodovod - 5900 metrů

- kanalizace - 5500 metrů

- plynovod - 3000 metrů

- elektrické rozvody - 4250 metrů

- kanál dešťových vod - 1900 metrů

- komunikace - 27 600 čtverečních metrů

- vnitrokomunikace - 24 000 čtverečních metrů

- cyklostezky - 8900 čtverečních metrů

Zdroj: CzechInvest

Strategická zóna může být podle agentury CzechInvest zajímavá především pro společnosti podnikající v automobilovém průmyslu, letectví nebo strojírenství a plastikářství. Tedy pro ty obory, které mají v regionu největší tradici.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám