Zaměstnanci firmy specializované na výrobu plynových spotřebičů plánují finanční prostředky získané z prodeje kalendářů použít na cestu do Itálie, kde chtějí proti oznámené redukci pracovních pozic protestovat u mateřské společnosti Ariston Thermo Group (ATG).

"Naším cílem je ukázat, že zde jsou pracovníci, kteří udělají vše pro to, aby si zachránili práci. Dokonce kvůli tomu svléknou i svoje šaty," uvedla Brigitte Coadicová, jedna z iniciátorek vzniku kalendáře, který má vyjít na podzim.

Tato akce je zatím nejnovější počin v řadě protestů francouzských pracovníků z různých odvětví, které jsou namířeny proti úsporným opatřením jejich zaměstnavatelů. Některé protesty jsou například spojeny s výhružkami, že vyhodí továrnu do povětří nebo znečistí vodu v řece Seině.

Nahotou proti rušení pracovních míst

Coadicová však tvrdí, že jejich akce, při které třináct mužských zaměstnanců pózuje pro kalendář v Adamově rouše, je zcela mírumilovná. Prozradila, že se nechala inspirovat kalendářem Bozi stadionu, ve kterém se objevily odvážné fotky hvězd pařížského sportovního klubu.

Projekt také připomíná britský kalendář určený pro charitu, pro který se nechaly vyfotit členky yorkshirského dámského klubu, nebo britský film Do naha! z roku 1997. Coadicová dodala, že zaměstnance k pózování pro kalendář přimělo, když ATG na začátku léta oznámila, že v severní Francii ukončí výrobu a zruší zde 204 z celkových 250 pracovních míst.