Podle Šípka nehrozí tuzemským automobilkám ani jejich dodavatelům žádné likvidační problémy, budou se ale muset pružně přizpůsobovat měnící se poptávce po nových automobilech. "Z hlediska pracovní síly se eventuální krátkodobá omezení produkce pokryjí omezením počtu agenturních pracovníků," dodal.

Z pohledu sdružení nejde o globální krizi, ale o problémy několika, byť velmi významných, finančních institucí v USA a částečně v Německu a některých zemích EU. "Katastrofické scénáře jsou spíše výsledkem přehnaných reakcí politiků, médií respektive finančních spekulantů, nežli obrazem reálné hospodářské situace v celém světě," dodal Šípek.

Největší tuzemský výrobce aut Škoda Auto sice sníží produkci o 13 000 aut, i tak však vyrobí více, než loňských 623 000 vozů. Další automobilka TPCA pak očekává rekordní výrobu 340 000 automobilů a od listopadu se rozjede zkušební výroba v továrně Hyundai v Nošovicích. Roste i výroba autobusů a přípojných vozidel, naopak výrobci nákladních aut zaznamenávají pokles.

Automobilky se v současnosti podle Šípka nechystají provádět nějaká ukvapená a příliš razantní úsporná opatření, která by mohla mít negativní dopad na vývoj ekonomiky po odeznění hlavních vlivů probíhající recese.