Celkem jedenáct špičkových závodních stájí zde vytváří vzájemné konkurenční prostředí svého trhu, kterým je světový šampionát F1. Všechny týmy soupeří mezi sebou a každý tým táhne za jeden provaz proti konkurenci. Zároveň ale uvnitř týmů zuří boj mezi naoko se po zádech poklepávajících pilotech, kteří mají společný cíl - pozici týmové jedničky a co nejlepší umístění ve výsledkové listině závodu.

V obchodní praxi je situace identická. Každá firma se snaží porazit konkurenci svými produkty a službami, které dokáží na trhu úspěšně udat. Zároveň je ale každý obchodník "pilotem" zodpovědným za plnění svého osobního targetu a snaží se být v týmu tím nejlepším.

Určitě existuje i spousta lidí, kterým v jejich práci nechybí nic ke štěstí, nemají potřebu drát se progresivně nikam dopředu a v klidu by takto dokázali vydržet až do důchodu. Naštěstí pro zaměstnavatele ale existují i lidé, jejichž potřebou je být týmovou jedničkou. A nejideálnější stav nastane v okamžiku, kdy se v týmu sejdou dva a více takovýchto hráčů. Tito lidé totiž posunují firmu dopředu, stejně jako se monopost posunuje po závodní trati. 

Pokud si vzájemně dýchají svými obchodními výsledky na záda, jejich motivace k tomu, uzavřít o jeden obchod více, než týmový kolega, roste závratnou rychlostí. Velmi často dokonce odsunuje na druhé místo finanční motivaci v podobě provizí získaných z uzavřených obchodů a zůstane jen vůle být ten nejlepší. Firma pak z takového aktivního přístupu jedině profituje.

Krize týmové jedničky

Poněkud krizová situace ovšem může nastat, pokud se v týmu objeví nový ambiciózní obchodník, který se uchází o místo týmové jedničky. Velmi často se pak totiž stává, že služebně starší obchodník, který až do té doby neochvějně zaujímal čelní místo výsledkových listin, nepřijme konkurenci jako motivátor k podávání větších výkonů a naopak se lidově řečeno zasekne. 

Opět můžeme zabrousit k F1 - o této situaci ví možná právě teď svoje Fernando Alonso. Nový "černý kůň" jeho zaměstnavatele, týmu McLaren, ambiciózní a schopný  Lewis Hamilton, dokázal svými dosavadními úspěchy zamotat dvojnásobnému mistru světa hlavu natolik, že se to okamžitě projevilo na jeho výkonnosti a samozřejmě i výsledcích. 

Úkol stabilizovat jej do jeho dřívější formy nyní leží v rukou hlavního manažera stáje, Rona Dennise. Stejným způsobem se musí demotivovaného obchodníka ujmout i jeho manažer. Musí ho utvrdit v tom, že jeho přínos pro firmu je stále klíčový a jeho zkušenosti pro fungování celého týmu nenahraditelné. Záleží samozřejmě i na dotyčném obchodníkovi, zda dokáže odblokovat negativní emoce, které se v něm nahromadily a použít je jako motivaci pro další soutěž. 

I zde navíc platí ohrané pravidlo "co tě nezabije, to tě posílí". Zkušenost s vlastní demotivací se onomu obchodníkovi do budoucna zaručeně zúročí v situaci, kdy bude sám nucen jako manažer motivovat svého kolegu, který díky soutěživosti svých konkurentů přišel o hnací motor svého monopostu Formule Business.