Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Dado Ruvic, Reuters

Situace okolo TikToku se komplikuje, majitel patrně nestihne termín prodeje

Čínská společnost ByteDance patrně nesplní lhůtu na prodej své aplikace TikTok, kterou do 20. září stanovil americký prezident Donald Trump. Vyjednávání se zájemci, například se společností Microsoft či Oracle, komplikuje omezení vývozu umělé inteligence, které ke konci srpna zavedlo čínské ministerstvo obchodu. Informovala o tom agentura Bloomberg s odvoláním na obeznámené zdroje.

Ilustrační foto Foto: Dado Ruvic, Reuters
Situace okolo TikToku se komplikuje, majitel patrně nestihne termín prodeje

Trump v polovině srpna nařídil, aby aktivity TikToku ve Spojených státech společnost ByteDance do 90 dní prodala. Pokud se tak nestane, hodlá tyto aktivity zakázat. Americký prezident tažení proti TikToku zdůvodňuje obavami, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda tak podle něj může získávat informace o amerických občanech.

Případnou dohodu mezi společností ByteDance a kupcem aplikace TikTok musí projít po čínském omezení vývozu umělé inteligence kontrolou tamních regulačních úřadů, které detailně projdou její technické a finanční aspekty. Podle jednoho ze zdrojů nebude tato hloubková kontrola krátká.

Microsoft a Oracle o koupi amerických aktivit TikToku i po regulačním zásahu Pekingu dále stojí, uvedly zdroje agentury Bloomberg. Zájemci ByteDance požádali, aby byl Peking ohledně nových opatření transparentní.

Obě strany by rády Bílému domu předběžnou dohodu předložily do konce měsíce. Učinit tak mohou ale až po jejím schválení Pekingem. Je také možné, že čínská společnost od prodeje odstoupí, protože pro ni nebude možné vyhovět americké a čínské vládě, zájemcům i akcionářům, napsal Bloomberg.

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Přestože prim hrají krátká videa, celá řada uživatelů je schopna trávit na TikToku klidně i několik hodin denně.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Související články

Výběr článků