Hlavní obsah

Situace okolo TikToku se komplikuje, majitel patrně nestihne termín prodeje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Peking/Washington

Čínská společnost ByteDance patrně nesplní lhůtu na prodej své aplikace TikTok, kterou do 20. září stanovil americký prezident Donald Trump. Vyjednávání se zájemci, například se společností Microsoft či Oracle, komplikuje omezení vývozu umělé inteligence, které ke konci srpna zavedlo čínské ministerstvo obchodu. Informovala o tom agentura Bloomberg s odvoláním na obeznámené zdroje.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Trump v polovině srpna nařídil, aby aktivity TikToku ve Spojených státech společnost ByteDance do 90 dní prodala. Pokud se tak nestane, hodlá tyto aktivity zakázat. Americký prezident tažení proti TikToku zdůvodňuje obavami, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda tak podle něj může získávat informace o amerických občanech.

Případnou dohodu mezi společností ByteDance a kupcem aplikace TikTok musí projít po čínském omezení vývozu umělé inteligence kontrolou tamních regulačních úřadů, které detailně projdou její technické a finanční aspekty. Podle jednoho ze zdrojů nebude tato hloubková kontrola krátká.

TikTok není jediný, USA zvažují zákaz dalších čínských aplikací

Software

Microsoft a Oracle o koupi amerických aktivit TikToku i po regulačním zásahu Pekingu dále stojí, uvedly zdroje agentury Bloomberg. Zájemci ByteDance požádali, aby byl Peking ohledně nových opatření transparentní.

Obě strany by rády Bílému domu předběžnou dohodu předložily do konce měsíce. Učinit tak mohou ale až po jejím schválení Pekingem. Je také možné, že čínská společnost od prodeje odstoupí, protože pro ni nebude možné vyhovět americké a čínské vládě, zájemcům i akcionářům, napsal Bloomberg.

Zákaz platformy zasáhne všechny, říkají hvězdy TikToku

Internet a PC

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související témata:

Související články

Obavy Washingtonu z TikToku zažehl Zuckerberg

Obavy americké vlády z čínské aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok zažehl loni na podzim šéf Facebooku Mark Zuckerberg, když se snažil zabránit větší...

Výběr článků

Načítám