Hlavní obsah

Instagram přinutí vlivné uživatele sdělovat, kdo je platí

Londýn

Společnost Instagram v Británii přistoupila na změnu podmínek, jimiž své vlivné uživatele přinutí, aby podrobněji sdělovali, kdo je platí. Oznámil to britský regulační úřad CMA. Ten se snaží omezit skrytou reklamu, která se podle něj často objevuje právě ve videopříspěvcích těchto uživatelů, takzvaných influencerů. Vlastníkem Instagramu je americká internetová společnost Facebook.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Influenceři, kteří mají tisíce sledujících, si mohou vydělat značné částky od firem, jejichž výrobky na instagramu propagují. Změny, na které Instagram přistoupil, úřad CMA považuje za důležitý posun v přístupu od velké platformy mezi sociálními médii. Provozovatelem platformy Instagram je v Británii společnost Facebook Ireland.

„Teď bude mnohem obtížnější, aby lidé na instagram dávali i reklamy bez toho, aby to jako reklamu také označili,” píše se ve sdělení úřadu CMA, z něhož cituje agentura Reuters.

Hackeři mohli zotročit mobil. Jen kvůli chybě v Instagramu

Bezpečnost

Úřad se zabývá připomínkami, že mnoho influencerů vkládá na instagram příspěvky o firmách, aniž jasně uvedou, že od těchto firem dostali za propagaci zaplaceno, případně získali jiné pobídky či dary. Právě to se teď má změnit – influenceři budou muset uvádět, zda za propagaci produktu či služby něco dostali.

Instagram bude používat technologické nástroje, které mu pomohou odhalovat případy, kdy tito hojně sledovaní uživatelé jasně neoznačí, že vložený příspěvek je reklama.

Po intervenci úřadu CMA slíbilo jen za loňský rok 16 celebrit, že dají tyto záležitosti na sociálních médiích do pořádku.

Reklama

Související články

Facebook propojuje Messenger a Instagram

Americká internetová společnost Facebook propojuje svou komunikační službu Facebook Messenger s aplikací pro sdílení fotografií Instagram. Uživatelé těchto...

Výběr článků

Načítám