Na nové nastavení vybraných tarifů upozornili Novinky.cz sami uživatelé. Stížnosti desítek nespokojených zákazníků operátora je možné dohledat také na Facebooku T-Mobilu.

Pikantní na celé záležitosti je, že o změně nevěděli ani samotní zaměstnanci operátora. Ještě v polovině května na nespokojené nářky uživatelů, že jim nefunguje mobilní internet, reagovali tak, že jde o chybu.

„Na opravě intenzivně pracujeme”

„Internet je v pořádku. Bohužel ale nefunguje načítání dat po vyčerpání FUP limitu. Na opravě intenzivně pracujeme,“ uvedla zástupkyně T-Mobilu, která na Facebooku vystupuje pouze pod jménem Zuzka.

Stížností začalo ale v uplynulých dnech velmi rychle přibývat. „T-Mobile mě poslední dobou nehorázně zklamal, na to, že jsem váš zákazník něco kolem osmi let a nyní mi k podepsanému tarifu ‚S námi v sítích´ po vyčerpání FUP limitu odebrali i možnost brouzdání po netu se sníženou rychlostí, tak to už snad úplně platím za nic. Za těch osm let jediná výhoda pro zákazníka, stále jen okrouhávání tarifů a změny k horšímu… Děs a bída, po vypršení smlouvy, což je naneštěstí až za půl roku, měním operátora,“ stěžoval si Tomáš P., jeden ze zákazníků, kterých se změna dotkla.

Obchodní podmínky služby jsme nezměnili, podmínky datování po vyčerpání FUP ano.Vyjádření T-Mobilu na Facebooku

A odpovědi operátora na dotazy nespokojených zákazníků se celkem rychle změnily. „Za nic své peníze určitě neplatíte – v tarifu S námi v sítích máte k dispozici neomezené volání na všechna čísla T-Mobile (skoro 6 miliónů čísel) a neomezené SMS do všech sítí v ČR,“ uvedl Ivo z oficiálního zastoupení T-Mobilu na sociální síti.

Podle operátora ale nejde o změnu obchodních podmínek, jak někteří uživatelé naznačovali. „Obchodní podmínky služby jsme nezměnili, podmínky datování po vyčerpání FUP ano,“ uvedla Martina, která má na Facebooku T-Mobilu na starosti komunikaci s uživateli.

Tím mimo jiné vcelku jasně uvedla, že nespokojení uživatelé nemají nárok na vypovězení smlouvy v důsledku změny obchodních podmínek. Uživatelé se závazkem tak sice mají i jiné možnosti, jak smlouvu případně ukončit, ale zadarmo to nebude.

ČTÚ doporučuje podat reklamaci

V opačném případě se musí se změnou datových limitů smířit. V praxi to znamená, že u vybraných tarifů nebudou moci po vyčerpání datového limitu vůbec surfovat, případně si budou muset přikoupit další internetový balíček.

Celou záležitostí se začal již zabývat i Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Mluvčí úřadu Martin Drtina na dotaz Novinek uvedl, že nespokojení zákazníci by měli podat reklamaci. „Účastníkům, kterým byla služba po vyčerpání FUP skutečně přerušena, doporučujeme z důvodu zachování práv a lhůt pro případné vedení sporného řízení postup operátora reklamovat,“ řekl Novinkám Drtina.

„V současnosti prověřujeme, zda skutečně došlo ke změně smluvních podmínek, či zda se jedná o změnu výkladu stávajícího znění smluvních podmínek,“ doplnil Drtina. Právě šetření ČTÚ bude mít největší vliv na to, jak se bude celá kauza dál vyvíjet.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: