„Stále přemýšlíme, jak ještě více přispět společnosti. Intenzivní veřejná diskuse nás inspirovala k rozhodnutí poskytovat tuto prospěšnou službu zcela zdarma, poplatek si tak neúčtujeme již od 1. června tohoto roku,“ uvedla Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti T-Mobile.

„Jsme velmi rádi, že se podařilo této dohody dosáhnout. Považujeme za přirozené podporovat dobré skutky zákazníků O2, a proto jsme se rozhodnuli plně pokrývat naše náklady spojené s touto službou. Díky tomu se nyní k neziskovým organizacím dostane ještě více prostředků,“ konstatovala Dana Dvořáková, ředitelka firemní komunikace společnosti Telefónica Czech Republic.

Podobný postoj zastává také senior manažer společenské odpovědnosti Vodafonu: „Chceme tímto krokem ještě více podpořit dárcovství v České republice.“

V Česku se vybralo téměř půl miliardy korun

Dárcovské SMS existují v Česku již více než devět let a jejich prostřednictvím získaly dobročinné projekty přibližně 430 miliónů korun. Za projektem stojí občanské sdružení Fórum dárců a Asociace provozovatelů mobilních sítí.

„Velmi vítáme tento vstřícný krok mobilních operátorů. Projekt od svého počátku respektoval zásadu minimálních nákladů na svoje fungování a díky tomuto rozhodnutí se z dárcovských SMS stane ještě efektivnější nástroj pro účinné mobilní dárcovství,“ uzavřela Klára Šplíchalová, ředitelka Fóra dárců.