Hlavní obsah
Maskoti titulu Candy Crush Saga od společnosti King Digital Entertainment Foto: Brendan Mcdermid, Reuters

Herní studio Activision Blizzard doposud kralovalo především na trhu klasických počítačů a televizních konzolí. Americký výrobce videoher se ale nyní chystá koupit svého rivala, společnost King Digital Entertainment, která se zaměřuje se svými tituly především na chytré telefony a počítačové tablety. Activisionu se tak otevře cesta i na tato zařízení.

Maskoti titulu Candy Crush Saga od společnosti King Digital Entertainment Foto: Brendan Mcdermid, Reuters
Rodí se nový herní gigant. Activision Blizzard koupí tvůrce Candy Crush Saga

Celý obchod má hodnotu 5,9 miliardy dolarů, tedy bezmála 145 miliard korun. Informovali o tom v noci z pondělí na úterý zástupci společnosti Activision Blizzard s tím, že za jednu akcii zaplatí 18 dolarů.

Vydavatel populárních titulů pro klasická PC a televizní konzole, jako jsou například Call of Duty či World of Warcraft, si od akvizice slibuje především posílení své herní nabídky. Přeci jen spojením vznikne herní gigant ovládající všechny herní platformy a obsluhující více než půl miliardu uživatelů v bezmála dvou stovkách zemí.

Právě k výraznému nárůstu uživatelské základny v mobilním světě přispěje společnost King Digital Entertainment, jejímž největším hitem je hra Candy Crush Saga. Ta loni tvořila 67 procent příjmů podniku a o rok dříve dokonce celých 78 procent.

Titul byl stažen do více než 500 miliónů přístrojů. Úkolem hráče je spojit tři sladkosti stejné barvy, což je výrazně těžší, než by se mohlo na první pohled zdát.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků