Hlavní obsah

Fortnite je zadarmo, přesto vydělal tvůrcům loni pět miliard dolarů

Novinky, abr

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V rámci probíhajícího soudního sporu mezi herním studiem Epic Games a společností Apple byla zveřejněna celá řada zajímavých informací. Server The Verge si například všímá toho, kolik peněz je schopný během jediného roku titul Fortnite vygenerovat. I když je nabízen zadarmo, jen minulý rok si díky této hře tvůrci připsali na svůj účet pět miliard dolarů (106 miliard korun).

Ukázka ze hry Fortnite - kapitola 2/sezóna 2Video: archív tvůrců

 
Článek

Ze zveřejněných dokumentů v rámci soudní pře je navíc patrné, že lidé utrácejí ve Fortnitu stále více peněz. Dohromady za roky 2018 a 2019 totiž příjem činil devět miliard dolarů (191,7 miliardy Kč), tedy v průměru 4,5 miliardy dolarů za rok (95,8 miliardy Kč).

Jen za loňský rok to ale bylo už 5,1 miliardy dolarů, což odpovídá 108,7 miliardy korun. Zvýšený zájem o hry byl pochopitelně loni podpořen situací okolo pandemie koronaviru, kdy lidé trávili daleko více času doma a hledali způsoby, jak si ukrátit dlouhou chvíli.

Tvůrci Fortnitu dostali miliardovou injekci

Hry a herní systémy

Podle dat z loňského roku má Fortnite více než 350 milionů registrovaných účtů, přičemž 80,4 milionu uživatelů hraje pravidelně – alespoň jednou měsíčně.

Fortnite je bezplatný titul, ve kterém však hráči mohou utrácet klidně i tisíce korun. Na rozdíl od celé řady konkurenčních titulů však svými transakcemi nezískávají žádnou konkurenční výhodu, ale pouze zajímavější oblečky, nejrůznější tanečky a další podobné vychytávky.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Fortnite

Nejvíce utrácejí majitelé PlayStationu

Z nově zveřejněných dat od serveru ScreenRant je patrné, že nejvíce utrácejí ve Fortnitu majitelé konzolí PlayStation 4 – tvoří 46,8 % ze všech uskutečněných transakcí. Hned druhé místo v žebříčku patří konzoli Xbox One (27,5 %).

Data přitom pojednávají o situaci mezi březnem 2018 a červencem 2020, tedy o době, kdy byl Fortnite na zařízeních s logem nakousnutého jablka stále ještě dostupný. Platforma iOS se na uskutečněných transakcích podílela pouze 7 %. Pokud bychom hodnotili pouze první polovinu roku 2020, bylo by to dokonce pouze 5,8 %.

Zbylé transakce si mezi sebe rozdělili hráči na klasických počítačích, konzoli Nintendo Switch a na mobilních zařízeních s operačním systémem Android.

O celém soudním sporu, který vede studio Epic Games s Applem o poplatky, se dozvíte v našem dřívějším článku:

Chaos a překřikování. Očekávaný soud mezi Applem a Epicem připomínal frašku

Hry a herní systémy

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám