Hlavní obsah

Fotbalový simulátor FIFA 12 bude graficky i herně stejný pro PC i konzole

Novinky, hlw, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Electronic Arts představí na konci září další díl známého fotbalového simulátoru FIFA. Nová FIFA 12 bude vůbec jako první hra ze série obsahovat stejný grafický engine a herní funkce jak na PC, tak na konzolích Xbox 360 a PlayStation 3.

Článek

V minulých letech byl vývoj fotbalového simulátoru FIFA rozdělen na verzi pro stolní počítače a pro konzole. Hra se stejným názvem měla jinou grafickou i funkční stránku pro hlavní herní platformy. To se nyní změní a hráči si užijí FIFU 12 ve stejné herní i grafické kvalitě jak na PC, tak na konzolích Xbox 360 a PlayStation 3.

Otázkou zůstává, zda je toto sjednocení ku prospěchu uživateli, tedy hráči. Víme totiž, že zmiňované konzole nemohou nabídnout takový grafický výkon jako stolní počítače, a pokud by měla být grafická stránka na obou platformách stejná, utrpěla by tím grafická kvalita na straně počítačových hráčů.

Na druhou stranu v posledních letech měly konzolové verze hry FIFA více možností a herních funkcí než verze pro PC, a proto by mělo být spojení po stránce herní pro hráče na počítači přínosem.

Nová verze FIFA 12 přinese oproti předešlé verzi například inteligentnější protihráče i propracovanější grafiku.

„Změny ve FIFA 12 nemají evoluční, ale revoluční charakter. Abychom vytvořili nejautentičtější hru ze série FIFA všech dob, potřebovali jsme novou technologii, která by nám pomohla naši vizi realizovat. Fanoušci okamžitě uvidí, ale především přímo pocítí, jaký význam nový Player Impact Engine má,“ uvedl producent série FIFA Kaz Makita.

Díky nové technologii působí hra daleko reálnějším dojmem. „Impact Engine neustále v reálném čase zpracovává a vyhodnocuje každý kontakt hráčova těla a je tak schopen produkovat nekonečné množství přirozených a autenticky působících variant vyústění každé kolize. Hráči působí na hřišti dynamičtějším dojmem, při každém osobním souboji se snaží soupeře odstrčit a rychleji se vzpamatovávají z lehčích střetů,“ vysvětlil Petr Prošek ze společnosti Electronic Arts.

Hráči se také mohou těšit na nové funkce, jako je Precision Dribbling (Precizní driblink), který umožňuje velice jemnou kontrolu míče. Za zmínku stojí také Tactical Defending (Taktická obrana), tedy defenzivní pojetí hry.

FIFA 12 se na pultech obchodů objeví 30. září ve verzích pro PlayStation 2 a 3, Xbox 360, Nintendo Wii a 3DS, PlayStation Portable, iPod Touch, iPhone a iPad.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám