Hlavní obsah
Mobil s operačním systémem Android (ilustrační foto) Foto: Marko Djurica, Reuters

Reklamní viry jsou na vzestupu, terorizují majitele chytrých telefonů

V posledních týdnech se mohou tuzemští uživatelé chytrých telefonů stále častěji setkat s reklamními viry. Před vánočními svátky je totiž kyberzločinci nasazují stále častěji, jak ukázala analýza antivirové společnosti Eset. V současnosti je tak třetím nejrozšířenějším virem pro mobilní s operačním systémem Android nezvaný návštěvník Agent.BPO.

Mobil s operačním systémem Android (ilustrační foto) Foto: Marko Djurica, Reuters
Reklamní viry jsou na vzestupu, terorizují majitele chytrých telefonů

Adware – jak se reklamní viry označují – patří mezi nejrozšířenější rizika v mobilním světě dlouhodobě. Do zařízení si jej zpravidla stáhne uživatel sám z nějakého neoficiálního zdroje aplikací, nejčastěji se totiž tento nezvaný návštěvník maskuje za nějaký legitimní program.

Počítačovým pirátům, kteří prostřednictvím takovýchto nekalých praktik vydělávají nemalé peníze, nahrávají často samotní uživatelé. Ti si totiž většinou ani neuvědomí, že adware představuje nějaké riziko.

Zahlcení smartphonu či tabletu reklamou je ale velmi nekomfortní a co hůře, zobrazovaná reklama může odkazovat na stažení dalších škodlivých kódů. Například zmiňovaný Agent.BPO se dokáže v systému napadeného zařízení skrývat jako komponenta uživatelského rozhraní. Uživatel tedy v praxi nemá prakticky žádnou možnost se reklamy zbavit.

„Tento typ trojského koně si uživatel zpravidla stáhne v nějaké aplikaci mimo oficiální obchod. Pokud vidíte v zařízení příliš mnoho reklamy, doporučil bych instalovat důvěryhodný bezpečnostní software určený pro mobilní zařízení a spustit detekci,“ poradil Martin Jirkal, vedoucí analytického oddělení z české pobočky Esetu.

Pokud se domníváte, že je váš telefon infikovaný adwarem, spusťte kontrolu nějakým důvěryhodným bezpečnostním programem. Ten případnou nákazu v ideálním případě odhalí a pomůže vám ji odstranit.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků