Hlavní obsah

Internetové bankovnictví využívá již většina Čechů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Svůj bankovní účet v ČR spravuje on-line zhruba 67 procent lidí, zatímco v roce 2012 to byla necelá polovina populace. Počet uživatelů mobilního bankovnictví se zvýšil ze dvou na 16 procent. Vyplývá to ze studie společnosti GfK. Česko patří ve využívání elektronických forem bankovnictví k evropskému nadprůměru. Důvodem je vysoké pokrytí pevným i mobilním internetem i velká penetrace chytrých telefonů.

Foto: Archiv, Právo

Ilustrační foto

Článek

Podle údajů Eurostatu vzrostl v ČR podíl uživatelů internetového bankovnictví na populaci za posledních deset let nejrychleji v EU, a to celkově o 45 procentních bodů. Celkově ČR patřila 12. příčka, za ní skončily země jako Německo, Slovensko, Polsko nebo Itálie. V Česku je přes osm miliónů klientů bank a elektronické bankovnictví využívá více než polovina. Banky do bankovních aplikací na internetu nebo do mobilů investují dohromady řádově miliardy korun.

Zatímco internetové bankovnictví v posledních dvou letech spíše stagnuje, mobilní zažívá strmý růst. Stále oblíbenější je především mezi mladšími lidmi a ve skupinách obyvatel s vyšším vzděláním a příjmem. Například Raiffeisenbank zaznamenala meziroční nárůst počtu uživatelů mobilního bankovnictví o 35 procent na více než 152.000 v letošním červnu. Podobně se zvýšil počet transakcí. "Podle našich statistik se aktivní klient přihlásí do internetového bankovnictví osmkrát měsíčně a do mobilního bankovnictví 23krát, tedy třikrát častěji," uvedla mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká.

Mobilní bankovnictví je na trhu relativně krátce, první aplikace se objevila až v roce 2011. Banky si ale podle odborníků rychle uvědomily jeho výhody. Mezi ty hlavní patří, že je klient stále v dosahu svého účtu, což jej motivuje k jeho většímu využívání. Odpovídají tomu moderní aplikace nabízející i nadstandardní služby. Díky tomu se služba stává atraktivní i pro movité klienty.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám