Vědci namontovali jednu z karbonových vrtulek, kterými jsou drony běžně vybaveny, na speciální pojízdnou konstrukci. Tu pak nechali narazit do několikakilogramového kusu vepřového masa, což mělo simulovat případnou srážku s člověkem.

Přestože vepřová kůže je daleko silnější než lidská, vrtulka ji prořízla stejně jednoduše, jako by se zařezávala do papíru. Vrtulka se sice po chvilce zastavila, ale způsobené škody byly zřejmé, jak je vidět na zpomalených záběrech na videu výše.

Moderní modely létají ještě rychleji

Jak upozornil server Tech Radar, simulovaný náraz se uskutečnil při rychlosti 9 m/s. Ty nejnovější drony přitom zvládají létat ještě rychleji, některé dokonce až rychlostí 15 m/s.

Není asi žádným překvapením, co by takový náraz udělal s člověkem – v lepším případě by jej jen vážně poranil, v horším by se mu klidně mohl stát osudným. A právě na to se snažil dánský výzkum upozornit – drony jsou velmi populární hračka, ale zároveň i nebezpečná zbraň.

Podle výzkumníků je hlavní problém v tom, že trh s těmito bezpilotními letouny není nijak regulován. To jinými slovy znamená, že provozovat dron může bez jakýchkoli zkušeností a certifikace prakticky kdokoli.

Dron narazil do Empire State Building

I když celá řada majitelů bude k dronům přistupovat pravděpodobně zodpovědně, najdou se jistě i výjimky, které se případných rizik příliš bát nebudou. Své o tom vědí například obyvatelé amerického New Yorku, jak upozornil server BBC.

V únoru se tam totiž jeden muž rozhodl létat s bezpilotním letounem přímo uprostřed města. Řízení ale nezvládl a narazil do 40. patra Empire State Building, a stroj se tak nekontrolovaně zřítil z výšky několika desítek metrů na zem. V tu chvíli tam naštěstí nikdo nebyl.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Kreslit se naučily už i drony. Zdroj: MIT

Výzkumníci z dánské organizace Drone Research Lab podotkli, že kromě případné regulace by se měli na bezpečnost dronů zaměřit i samotní výrobci. Ti přicházejí neustále s novými vychytávkami – bezpilotní letouny už dnes zvládnou například malovat – otázka bezpečnosti se ale příliš neřeší. [celá zpráva]