Na úspěchu serveru Mapy.cz se jistě podepsala řada vylepšení, které v letošním roce prodělal. Jedním z nejzásadnějších je jistě spuštění nejpodrobnějších on-line turistických map České republiky. Ty nabídnou měřítko 1:5000.

„Nové turistické mapy jsme na server Mapy.cz nasadili spolu s plánovačem tras pro pěší a turisty. Ten má všechny funkcionality, na které jsou naši uživatelé již zvyklí z běžného plánovače, navíc však dává pro pěší chůzi na výběr, zda navigovat po turistických značkách, či například ve městech hledat nejkratší cestu v místních uličkách a po chodnících,“ vysvětlil nové funkcionality plánovače tras Adam Chvaja, produktový manažer služby Mapy.cz.

Úspěch během středečního večeru slavila také hudební televize Mixér.cz, kterou společnost Seznam spustila letos v dubnu. Televize kromě klipů slavných i méně známých kapel pravidelně přináší také premiéry videoklipů.

Až doposud jich bylo 13, objevili se v nich Toxique, Václav Neckář, Meky Žbirka či Kryštof. „Zároveň jsme připravili přes 22 speciálních playlistů. Ty buď upozorňují na nevšední hudební události, nebo je vytvářejí přední čeští umělci,“ uvedla Blanka Huňátová, editorka hudební televize Mixér.cz.

V kategorii Zájmové weby letos vyhrál dTest.cz, nejlepší Veřejně prospěšnou službou jsou Potravinynapranýři.cz a Internetové obchodování ovládla Alza.cz. IDnes.cz si odnesl cenu za Mobilní službu a Zpravodajství. Web Modnipeklo.cz pak byl pak podle hodnocení široké veřejnosti první v kategorii One (wo)man show.

Ceny rozdávala také odborná porota. Nejlepší E-commerce inspirace je Ticketon.cz, Marketingová inspirace kampaň V. Franze a Globální projekty českých tvůrců jsou GoodData. Osobností roku je Ondřej Fryc, Projekt roku prodej Mall.cz a Anticenu získal Centrální registr vozidel. Zvláštní cenu pak Zakomunistu.cz.

V letošním ročníku Křišťálové lupy hlasovalo 87 670 lidí. Odborná porota byla složena z několika desítek novinářů, publicistů a blogerů.