Článek
Konzultační firma The Boston Consulting Group (BCG) se tázala vždy asi tisícovky lidí ve většině z dvaceti nejvyspělejších zemí, čeho by byli ochotni se na rok vzdát, aby jim zůstalo připojení k internetu. Vybírat mohli z 10 položek vystihujících životní styl.
Lidé ve všech zemích byli nejčastěji (70–80 procent) připraveni vzdát se potravin – čokolády, kávy nebo návštěv rychlého občerstvení. Ohledně sexu a řízení auta už ale shoda nepanovala.
Japoncům půst nevadí
Nejvíc by sex oželeli Japonci Raději bez sexu než bez internetu byla ochotna strávit rok více než polovina (54 procent) Japonců, ale jen 21 procent Američanů, kteří tak představují celkový průměr.
Nejméně ochotni vyměnit sex za web jsou Brazilci – asi desetina (12 procent). Každý desátý Jihoafričan ani Američan by nedokázal rok žít bez auta, i kdyby měl zůstat bez připojení, měnil by ale každý druhý (56 procent) Číňan.
Nejčistotnější Francouzi
Vzácná shoda v pohledu na nepostradatelnost panovala v hodnocení hygieny. Nejčistotnějším národem se ukázali Francouzi – rok bez sprchy, ale s internetem, byl akceptovatelný jen pro pět procent. S odstupem jednoho procenta následovali Američané před Brazilci.