Fotopátračka

www.fotopatracka.cz

Existuje celá řada webů, kam mohou fotografové (amatéři i profesionálové) zasílat svá díla a nechat si je hodnotit svými kolegy. Tyto weby většinou nijak neomezují žánr. Web Fotopátračka je naopak úzce specializován pouze na fotografie lidí.

V rozsáhlé fotogalerii najdete především fotografie krásných dívek a žen, ale své místo zde mají i snímky mužů a lidí všech věkových kategorií v odpovídajících žánrech (portrét, akt, glamour, móda, reportáž, dokument, atd.).

Součástí webu je také databáze fotografů, fotografek, modelů a modelek s možností vzájemného vyhledávání, dále diskusní fórum, bazar, různé poradny, soutěže a články. Dívky chtějící se věnovat modelingu bude zajímat poradna vedená zkušenou modelkou Evou Aichmajerovou.

Největší zájem návštěvníků webu Fotopatráčka je ale pochopitelně o fotogalerii. Fotografie mohou být komentovány a hodnoceny ostatními uživateli, přičemž nejlepší z nich se dostanou do hitparády nazvané Top 10. Pokud tam vydrží dostatečně dlouho, postupují do stálé expozice, kde se soustřeďují nejlepší fotografie, které kdy prošly galerií.

"Chceme vyhovět některým připomínkám našich návštěvníků a učinit fotogalerii zajímavější. K tomu by mělo přispět i vytvoření jakési poroty zkušených fotografů, která by posuzovala vybrané fotografie. V plánu jsou i rozhovory se zajímavými zaregistrovanými uživateli, informace o digitální technice, zatraktivnění probíhajících soutěží apod.," hovoří o budoucnosti webu Fotopátračka jeden z jeho autorů Hynek Dvořák.

.: HODNOCENÍ: grafika (6/10), obsah (8/10)

Nechali byste se vyfotit nazí? Hlasujte v anketě pod článkem.

Petrovy rumové stránky

www.rum.cz/index.htm

Petr Hloušek z Prahy začal koncem sedmdesátých let sbírat etikety z vypitých láhví jeho oblíbeného nápoje. Na podzim 1997 jej napadlo podělit se o svoji sbírku s internetovou komunitou a v lednu 1998 se zmíněný web objevil na internetu.

V současné době má sběratel ve své kolekci téměř šest tisíc etiket z bezmála stovky států. Vystaveny jsou necelé čtyři tisícovky z nich. Mimoto je na webu ještě dalších 1.392 obrázků etiket, které Petr Hloušek ve své sbírce ještě nemá.

Za pozornost stojí skutečnost, že hlavní řečí webu je angličtina (výše uvedený odkaz váš však zavede na českou verzi webu). Statistiky návštěvnosti totiž ukazují, že z České republiky na Petrovy rumové stránky dorazí pouze deset procent z celkového počtu návštěvníků. 

"Podle nejčastějších dotazů soudě je typickým návštěvníkem Američan, který netuší že něco jako Česko existuje. A považuje mě za obchodníka s rumem. Denně dostávám e-mail s dotazem, kdeže pisatel koupí rum s etiketou domorodce, který pil na dovolené v Karibiku," dodává Petr Hloušek.

TIP!
Dostanete-li chuť na rum v zahraničí, téměř jistě vám budou rozumět. Ale pro jistotu se podívejte na stránku s překladem slova "rum" do několika desítek jazyků. Zvlášť působivě toto slovo vypadá zapsané ve znakovém písmu.

.: HODNOCENÍ: grafika (2/10), obsah (9/10)

DVD Base

www.dvdbase.cz

Důvody vzniku některých webů mohou být poměrně zajímavé. Tak kupříkladu web DVD Base vznikl na jaře 2000 jako reakce na debaty na jistém diskusním fóru o DVD titulech, kdy již Jakuba Vaňka přestalo bavit neustále odpovídat na to samé, a tak postupně začal informace zveřejňovat na svém nově vytvořeném webu.

Na web DVD Base ale nechoďte pro filmové recenze. Prim zde totiž hrají novinky ze světa DVD nebo informace o zajímavých titulech, které brzy vyjdou nebo již v nedaleké minulosti vyšly. Setkáte se zde také s kvalitními recenzemi DVD přehrávačů. Bohužel značně zanedbaná je Poradna, která již téměř dva roky nebyla zaktualizována.

.: HODNOCENÍ: grafika (5/10), obsah (6/10)

Máte tip na zajímavý web? Napište mi o něm.