"Za posledních 12 měsíců nakoupil elektro sortiment prostřednictvím internetu každý druhý zákazník," stojí ve zprávě. Češi na webu nakupují hlavně počítače a jejich příslušenství (35 procent zákazníků), bílou techniku (20 procent) a spotřební elektroniku (14 procent).

Z průzkumu společnosti Incocma GfK také vyplynulo, že většina zákazníků v ČR nepodléhá technickým novinkám a používá elektrický spotřebič, dokud slouží. Takových je 78 procent českých spotřebitelů.

Celkem Češi v roce 2009 podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci utratili v internetových obchodech rekordních 26 až 27 miliard korun, za rok 2008 odborníci očekávali tržby 22 miliard Kč.

Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.