Inzeráty Skliku se po zadání klíčového slova do nejpoužívanějšího českého vyhledávače zobrazují na všech stránkách výsledků vyhledávání Seznamu. Oproti jiným formám reklamy jsou inzeráty Skliku přesně zacíleny a oslovují každého uživatele jednoduše podle toho, co zrovna hledá.

Na ty inzeráty, které jsou pro hledající uživatele zajímavé, se kliká častěji, a tím se ve výsledku  vyhledávání automaticky posouvají nahoru. Nezajímavé inzeráty, na které nikdo nekliká, se naopak postupně vypínají.

Způsob zobrazení inzerce

Na stránkách výsledků vyhledávání Seznamu se střídá celkem 30 tisíc aktivních inzerátů. Zobrazují se v pravém sloupci a na stejné stránce také dole pod výsledky. Všechny inzeráty dohromady zaznamenají denně kolem 190 tisíc prokliků uživatelů. Každý proklik přitom znamená, že se určitý uživatel dostal na cílové webové stránky inzerenta.

V současné době je v Skliku zaregistrováno přes 6000 účtů, z nichž asi na dvou třetinách běží aktivní reklamní kampaně. Většina těchto inzerentů se do Skliku zaregistrovala sama.

Výhody Skliku: správa kampaní a cena

Inzerenti mají své reklamní kampaně vždy plně pod kontrolou. Protože Sklik účtuje platbu za každý jednotlivý proklik, takže inzerent přesně ví, za co své peníze v kampani utratil. Odtud také zkratka PPC (Pay Per Click) - platba za klik.

Sklik je flexibilní také v nastavení ceny za jednotlivý proklik.  Každý inzerent si ji nastavuje sám. Čím vyšší cenu si nastaví, tím výše se jeho inzerát bude zobrazovat ve výsledku vyhledávání. Minimální cena prokliku na Seznamu je v rámci českého internetového trhu prokazatelně nejnižší - 20 haléřů za 1 kliknutí.

Pro založení účtu v Skliku nepotřebuje inzerent prakticky nic jiného, než registraci na Seznamu a přihlášení na adrese www.sklik.cz. Pro větší komfort umožňuje Seznam klientovi registraci a kompletní nastavení účtu v Skliku ještě před zaplacením. Platba pak probíhá přes seznamáckou Peněženku.

Sklik je bezpečnější

Inzeráty Skliku se zobrazují výhradně ve výsledcích vyhledávání na Seznamu bez možnosti zásahu třetí strany. Tím získává Sklik určitou pojistku proti tzv. neplatnému klikání. Další ochranu představují automatické mechanismy nastavené Seznamem  tak, aby se např. při vícerém kliknutí na jeden inzerát stejným uživatelem započítal pouze jediný proklik. Pokud se přece jen  v klikacím systému objeví podezřelé aktivity, je možné je zpětně dohledat v uchovaných datech a nesprávně utracené peníze inzerentovi v plné výši refundovat.

Nová  služba Sklik je na Seznamu uvedena zatím jen v testovací verzi. Její výsledky však už v prvních měsících provozu ukazují na velký obchodní i inzertní potenciál. Seznam proto počítá s nasazením ostré verze služby  začátkem příštího roku.