V ČR fungují asistence na jednotném čísle 1224, pro zahraničí bývá na Zelené kartě uvedeno jiné speciální telefonní číslo.

Po zavolání na asistenční linku operátor nejprve posoudí rozsah potřebných asistenčních služeb a podle závažnosti situace vyšle po dohodě s motoristou k případu technika, který závadu na místě odstraní nebo zajistí profesionální odtah do autoservisu.

ČTĚTE TAKÉ
Majitelé aut rozsah asistencí podceňují

V roce 2017 pomohli členové České asociace asistenčních společností (ČAAS) více než 300 tisícům řidičů při problémech s vozidlem, což meziročně představuje nárůst o 22 procent.

Na místě se podle statistiky ČAAS podaří vyřešit přibližně 27 procent událostí, ve zbytku případů je nutné vůz odtáhnout do autoservisu. V terénu může přivolaný technik z asistenční společnosti například vyměnit píchlou pneumatiku, zkontrolovat dobíjení akumulátoru či nastartovat vozidlo s vybitou baterií.

Pozor na značení paliv

ČAAS řidiče varuje, aby si nyní dali pozor i na nové označení paliva podle pravidel platných od 12. října v celé EU.

„Jednotné označení je jistě pozitivní a pomůže se lépe zorientovat motoristům i v zahraničí, nicméně podle našich zkušeností to přesto nezabrání případům, kdy řidič z nepozornosti sáhne po nesprávné tankovací pistoli,“ říká provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR a viceprezident ČAAS Zbigniew Macura.

Ročně asistenční společnosti vyjedou zhruba ke dvěma tisícům případů záměny paliva, z čehož pouze 13 procent z nich potká řidiče v zahraničí, kde bývají motoristé právě kvůli rozdílnému značení paliva většinou obezřetnější.