Hlavní obsah

Pomoc od pojišťovny potřebuje ročně přes 300 tisíc řidičů

Právo, hh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Asistenční pomoc své pojišťovny si přivolá motorista v případě poruchy nebo nehody vozidla na telefonním čísle, které najde uvedené na Zelené kartě, tedy dokladu o povinném ručení. V Česku ji využije přes 300 tisíc řidičů ročně.

Foto: David Ryneš, Novinky

Jaké nejčastější závady řeší asistenční firmy

Článek

V ČR fungují asistence na jednotném čísle 1224, pro zahraničí bývá na Zelené kartě uvedeno jiné speciální telefonní číslo.

Po zavolání na asistenční linku operátor nejprve posoudí rozsah potřebných asistenčních služeb a podle závažnosti situace vyšle po dohodě s motoristou k případu technika, který závadu na místě odstraní nebo zajistí profesionální odtah do autoservisu.

V roce 2017 pomohli členové České asociace asistenčních společností (ČAAS) více než 300 tisícům řidičů při problémech s vozidlem, což meziročně představuje nárůst o 22 procent.

Na místě se podle statistiky ČAAS podaří vyřešit přibližně 27 procent událostí, ve zbytku případů je nutné vůz odtáhnout do autoservisu. V terénu může přivolaný technik z asistenční společnosti například vyměnit píchlou pneumatiku, zkontrolovat dobíjení akumulátoru či nastartovat vozidlo s vybitou baterií.

Pozor na značení paliv

ČAAS řidiče varuje, aby si nyní dali pozor i na nové označení paliva podle pravidel platných od 12. října v celé EU.

„Jednotné označení je jistě pozitivní a pomůže se lépe zorientovat motoristům i v zahraničí, nicméně podle našich zkušeností to přesto nezabrání případům, kdy řidič z nepozornosti sáhne po nesprávné tankovací pistoli,“ říká provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR a viceprezident ČAAS Zbigniew Macura.

Ročně asistenční společnosti vyjedou zhruba ke dvěma tisícům případů záměny paliva, z čehož pouze 13 procent z nich potká řidiče v zahraničí, kde bývají motoristé právě kvůli rozdílnému značení paliva většinou obezřetnější.

Reklama

Související články

Majitelé aut rozsah asistencí podceňují

Základní asistenční služby dnes získávají motoristé většinou již při uzavření povinného ručení nebo havarijního pojištění vozidla. Ale pozor, na některé...

Výběr článků

Načítám