U pravidelných platebních příkazů jim banka nevratně ztratila jejich názvy, které jsou podstatné pro transparentní orientaci nad odchozími platbami. Teď si postižení klienti musejí položku po položce pracně v účetních dokladech dohledávat a do konta názvy přes internetové bankovnictví dopisovat sami.

Data transakčního charakteru se zálohují. Toto smazání je bohužel nevratné a ČSOB nedokáže smazaná data nijak doplnit. Pavla Hávová, mluvčí ČSOB

Šéf postižené firmy: Měli jste nás informovat

„Reklamujeme ztrátu údajů z nastavení účtu a laxní přístup banky k řešení. ČSOB využíváme dlouhé roky jako naši hlavní banku pro firemní a soukromé operace. Nikdo z ČSOB nás přitom o vzniklé situaci neinformoval,“ napsal bance klient Jan K., šéf českého zastoupení německé firmy zaměřené na díly pro automobilový průmysl, který se zděsil, když po otevření účtu najednou na obrazovce měl u pravidelně odchozích plateb jen strohý výčet čísel účtů, položek a variabilních symbolů.

Lakonické sdělení zákaznického centra

„U některých klientů došlo ke smazání názvů svolení, které měli nastavené. Chyba byla opravena tento víkend v rámci nasazení opravy. Bohužel již ale nebylo technicky možné vrátit názvy svolení zpět. Klienti, kterých se toto dotklo, si musí název svolení nastavit znovu sami,“ odepsalo emailem 26. října naštvanému klientovi Klientské centrum ČSOB.

To šéfa firmy neuklidnilo a ČSOB písemně vyčetl, že sama neinformuje klienty o problémech v systému. „Nevidím toto jednání jako solidní, odpovídající bankovní instituci vašeho významu,“ napsal klient ČSOB.

Banka chybu oficiálně připustila s tím, že klientům zasažených touto ztrátou dat se omluvila. O kolik postižených subjektů se jedná, neupřesnila.

Mluvčí: Omluvili jsme se, moc nás to mrzí

„Jednalo se o to, že u některých klientů došlo ke smazání názvu u svolení k inkasu; tzn. dat netransakčního charakteru. Ke ztrátě dat transakčního charakteru dojít nemůže, ty se zálohují. Toto smazání je bohužel nevratné a ČSOB nedokáže smazaná data nijak doplnit. Nastalá situace nás samozřejmě velmi mrzí, bohužel však nejsme schopni ji nijak napravit,“ sdělila Právu mluvčí ČSOB Pavla Hávová.

Zdůraznila, že u elektronického bankovnictví ČSOB není důvod se obávat jakéhokoliv zneužití. „Skutečnost, kterou popisuje klient, se bohužel stala a klientovi jsme se za to omluvili a celou situaci mu vysvětlili,“ sdělila Právu Hávová.