V Black Friday otevírají všechny obchody již brzy ráno. Navzájem se předbíhají ve využívání nejrůznějších druhů marketingových lákadel, aby do svých prodejen přitáhly co nejvíce zákazníků. Vánoční sezóna je tradičně obdobím, kdy jsou lidi ochotni utratit nejvíce peněz. Z tohoto důvodu je tento den pro obchodníky největší ale zároveň často i poslední šance stávajícího roku, kdy mají možnost vylepšit si své hospodářské výsledky. Vánoční tržby se tudíž u některých prodejců podílejí až 40ti procenty na celkových ročních tržbách.

Obchody se již od půlnoci předbíhají v tom, který z nich otevře jako první. Nechtějí ztratit ani minutu z času, kdy mohou vydělat poslední dolar tohoto roku. Američané si na takovouto politiku prodejen již zvykli, a proto jdou často rovnou od stolu s krocanem přímo do nákupního centra. Před některými se dokonce tvoří fronty, když se prvním zákazníkům nabízí něco zdarma. V trendu Black Friday nezaostávají ani internetové obchody. Například Amazon.com, který se v USA řadí mezi ty největší, udělal z pátečního Black Friday akci na celý týden.

Obchodníci po celém světě postupně začínají využívat obliby dne "Černého pátku" a zvyk se tak dostává daleko za hranice Spojených státu, dokonce i do některých obchodů v České republice - například známý internetový obchod Alza.cz nabízí slevy až 60 % do vyprodání zásob.

Předvánoční horečka v USA je již v plném proudu. Američané, jakožto tradiční fanoušci spotřebitelského způsobu života, určitě opět na Vánoce utratí i poslední cent nebo si dokonce na to, na co nemají, půjčí. Tak jako to již v této  zemi bývá zvykem. Je jen velmi málo pravděpodobné, že by si uvědomili závažnost problematiky fiskálního útesu, který by na nich již v příštím roce v podobě vyšších daní mohl dopadnout.