Hlavní obsah

Reklamou hýbe erotika

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vyzývavé dekolty, svůdné pohledy a odhalená těla se na nás valí ze všech stran. Ať jde o reklamu na mobil, kosmetiku či potraviny, snad v každé účinkuje atraktivní spoře oděná dívka. Podle odborníků je cíl jasný - upoutat pozornost, mnohdy však za každou cenu. Češi jsou ovšem k trendu shovívaví.

Článek

"Myslím si, že je to čistě účelová záležitost, protože sex a erotika prolíná celý náš život a jsou to působiví činitelé na naši psychiku", říká psycholog Karel Humhal.

Česká veřejnost je k využívání těchto motivů stále velmi tolerantní. Požadavek na zákaz takové reklamy vyslovilo v průzkumu České marketingové společnosti (ČMS) pouze šest procent dotázaných. Většina respondentů však odpověděla, že eroticky laděné reklamy se jim líbí, jen když se hodí k nabízenému výrobku. A to se často neděje.

V tom, do jaké míry působí přílišná snaha upoutat erotikou kontraproduktivně, se odborníci rozcházejí. Někteří hovoří dokonce o takzvaném upířím efektu. "Všichni lidé si tu nahou ženu v reklamě pamatují, ale když se jich zeptáte, na co ta reklama vlastně byla, tak to nevědí," uvedla prezidentka ČMS Jitka Vysekalová.

Za pravdu jí dává také odborník na reklamu Štěpán Wolde: "Prvoplánovost některých řešení je skutečně malinko zavádějící. Často se k ní uchylují společnosti a agentury, které nemají svou komunikaci úplně vyřešenou. A velmi často to vede k tomu, že pak nahota funguje kontraproduktivně".

S tím úplně nesouhlasí Humhal: "I když na prvním místě třeba vnímáme tu hezkou ženu či dívku, tak někde v pozadí toho pole vnímání si uvědomujeme i to ostatní, co v reklamě je. A když se pak rozhodujeme pro výběr nějakého výrobku, tak prostě preferujeme to, co jsme viděli v té reklamě".

Anketa

Je podle vás v reklamě příliš erotiky?
Ano
26 %
Ne
74 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 8130 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám