Hlavní obsah

Pardubickému kraji chybí více než miliarda na stavbu přivaděčů na D35

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na výstavbu přivaděčů a modernizaci silničního napojení na budoucí dálnici D35 bude Pardubickému kraji chybět více než miliarda korun. Stát na ně v memorandu přislíbil 2,7 miliardy korun. Kraj proto bude hledat úspory, některé stavby také rozdělí na více částí, uvedl v tiskové zprávě mluvčí hejtmanství Dominik Barták.

Foto: Zdeněk Seiner, Právo

Stavba dálnice D35 u Vysokého Mýta

Článek

Hejtmanství a krajští silničáři mají vybudovat pět velkých dopravních staveb, některé se skládají z více úseků. Náklady jsou předběžně odhadovány na 3,6 miliardy. Kraj tak potřebuje najít dodatečných 1,1 miliardy korun.

Již nyní je zřejmé, že některé přivaděče nebudou hotové včas. Rozestavěný úsek dálnice D35 Opatovice–Časy by měl být dokončen v prosinci 2021. Navazující úsek Časy–Ostrov potom v srpnu 2022.

Napojení Rokytno–Býšť na prvním úseku teprve čeká na stavební povolení. Výstavba by tak měla začít až v druhé polovině příštího roku.

Foto: Mapy.cz

Nejdražší stavba: Plánovaná přeložka silnice II/312 Vysoké Mýto sever - Choceň včetně obchvatu Chocně

Přeložka silnice II/322 Černá za Bory–Dašice a její napojení na mimoúrovňovou křižovatku s D35 u Dašic, což by mělo zajistit nájezd na druhém úseku, váznou na získání potřebných pozemků, první nemá ani územní rozhodnutí.

„I přes složitou situaci se nesmí stavební činnost zastavit,” uvedl hejtman Martin Netolický (3PK).

Přivaděče na budovanou D35 nebudou včas, obcím hrozí nával tranzitní dopravy

Ekonomika

Komplikovaná je také příprava nejdražší stavby, přeložky silnice II/312 Vysoké Mýto sever–Choceň včetně obchvatu Chocně. Zatím byla podána žádost o posudek vlivu stavby na životní prostředí EIA a vypořádávají se připomínky. Po schválení bude navazovat zpracování technické studie jako podklad pro zadávací dokumentaci a zpracování projektové dokumentace pro územní řízení.

„Dotace Státního fondu dopravní infrastruktury na tuto stavbu je 1,2 miliardy korun a již nyní víme, že na pokrytí celého úseku chybí přibližně 660 milionů korun,” uvedl Netolický. Plánované dokončení celé stavby je do konce roku 2027, se zahájením výstavby vybraných úseků se počítá dříve.

Po úplném dokončení by měla mít dálnice přibližně 260 kilometrů. Nejdelší zprovozněný úsek D35 zatím slouží motoristům na Moravě, až na malou část u západního okraje Olomouce dálnice již dnes spojuje Mohelnici s Lipníkem nad Bečvou, kde na ni navazuje úsek D1 k Ostravě.

Celkem tato část dálnice měří zhruba 60 kilometrů. Úsek na západ od Olomouce je zároveň nejstarším na D35, jednotlivé části dokončili stavbaři už více než před 30 lety.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám