Hlavní obsah
Rozšiřování vozovky při modernizaci D1. Foto: Miroslav Homola, Právo

Na D1 zbývá dodělat 70 kilometrů, omezení čeká řidiče na sedmi úsecích

V příštím roce začnou silničáři pracovat na modernizaci dalších pěti úseků D1 a dokončovat dva rozdělané úseky. Celkem už je znovu postaveno 90 kilometrů dálnice, zbývají dodělat úseky v celkové délce 70 kilometrů, informovalo ve středu ministerstvo dopravy.

Rozšiřování vozovky při modernizaci D1. Foto: Miroslav Homola, Právo
Na D1 zbývá dodělat 70 kilometrů, omezení čeká řidiče na sedmi úsecích

Příští rok začne na D1 modernizace dvou desetikilometrových úseků Soutice - Loket a Koberovice - Humpolec. Opravovat se bude také 15 kilometrů mezi Velkým Beranovem a Měřínem a šest kilometrů dálnice u Velkého Meziříčí. Poslední nově zahájený úsek modernizace bude Devět křížů - Ostrovačice (10,3 km).

Výměna povrchu a rozšiřování dálnice bude pokrčovat také na rozdělaných dvou úsecích mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem a mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi. Pracovat by se tak mělo již na všech zbývajících úsecích D1, které dosud nebyly dokončeny, jedná se zhruba o 70 kilometrů. Po kompletně modernizované D1 budou řidiči podle ministerstva jezdit až v roce 2021.

Přehled oprav na dálnici D1 v letech 2019-2021

Foto: ŘSD

Ministr dopravy Dan Ťok na středeční tiskové konferenci zmínil i aktuální problémy na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, který je ve skluzu.

„Máme tam velké problémy, nedodržují se termíny. Budeme samozřejmě postupovat podle smlouvy a vymáhat penále. V současnosti ale hlavně budeme tlačit na to, aby se tam dalo spolehlivě jezdit a dálnice byla postavena, v kvalitě jaké by měla být," citovala Ťoka ČTK.

Ministr dodal, že opravy v uvedeném úseku budou pokračovat i během zimy, dělníci tak budou na dálnici nejspíš i v lednu.

Modernizace D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v 2013. Při začátku modernizace zástupci státu takticky nestanovili jasný termín. „Celkem by mohla modernizace D1 trvat pět až deset let,” uvedl před zahájením oprav tehdejší vládní zmocněnec pro modernizaci D1 Jiří Švorc.

Stejně široké časové rozpětí znělo i od tehdejšího šéfa šéf ŘSD Davida Čermáka.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků