Hlavní obsah
Logo obchodu Burberry v Londýně Foto: Toby Melville, Reuters

Luxusní značka Burberry po kritice přestane pálit neprodané zboží za stamilióny

Britský výrobce luxusního zboží Burberry nebude již dál pálit neprodané zboží v hodnotě miliónů liber a přestane používat kožešiny. Firma se tak snaží zlepšit svůj obraz. Letos byla kritizována za to, že pálí a ničí neprodané zboží a doplňky, aby ochránila značku a zabránila tomu, že se její výrobky budou prodávat levně.

Logo obchodu Burberry v Londýně Foto: Toby Melville, Reuters
Luxusní značka Burberry po kritice přestane pálit neprodané zboží za stamilióny

Červencová výsledková zpráva ukázala, že v loňském roce firma zničila neprodané oděvy, doplňky a parfémy za 28,6 miliónu liber (817,9 miliónu korun). Na to rozzlobeně reagovali hlavně ekologové. [celá zpráva]

Podle serveru BBC Burberry i některé další firmy z módní branže ničí neprodané zásoby, aby nehrozilo riziko jejich krádeže a prodeje na trhu pod cenou.

Nyní firma uvedla, že pro její dlouhodobý úspěch je důležité, aby byla více sociálně a environmentálně zodpovědná. Již nyní znovu používá, opravuje, daruje nebo recykluje neprodané zboží a v tomto úsilí chce dál pokračovat.

Burberry začala spolupracovat s luxusní firmou zaměřenou na trvale udržitelné zboží Elvis & Kresse, která by v příštích pěti letech měla přeměnit 120 tun kožených odřezků v nové produkty. Současně zřídila skupinu Burberry Material Futures Research Group, která ve spolupráci s Královskou akademií umění (Royal College of Art) bude vyvíjet nové, trvale udržitelné materiály.

Rozhodnutí firmy pochválila například ekologická organizace Greenpeace. Podle ní jde o „důležitou změnu uvažování” v módním průmyslu.

Odklon od kožešin

Burberry také oznámila, že bude následovat další luxusní značky a přestane používat ve svých kolekcích kožešiny, včetně kožešin z králíka, lišky, norka a mývala. Již dříve tak učinily firmy Versace, Gucci nebo Stella McCartney.

Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků