Hlavní obsah

Italové jsou favoritem na další modernizaci dálnice D1

– Praha

Italská firma Serenissima Costruzioni je favoritem na získání zakázky na opravy dalších tří úseků dálnice D1 v délce zhruba 16 km. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo celkem 22 nabídek a Italové za opravu všech tří úseků nabídli nejnižší cenu. ŘSD to uvedlo v pondělní tiskové zprávě.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Na dálnici D1 odstartovala dlouho očekávaná modernizace.

Článek

Vítězné zhotovitele pro úseky Hvězdonice–Ostředek, Měřín–Velké Meziříčí a Ostrovačice–Kývalka ŘSD vybere v prvním čtvrtletí příštího roku, pokud neúspěšní uchazeči nepodají námitky k antimonopolnímu úřadu.

„Pokračování modernizace naší nejdůležitější dopravní tepny považuji za jednu ze svých priorit. Při modernizaci dalších úseků bude klíčové, abychom dokázali využít zkušeností, které jsme nasbírali v průběhu první etapy," uvedl nový generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Ceny nižší o stovky miliónů

U úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem předpokládá ŘSD hodnotu zakázky téměř 577 miliónů bez DPH. Rozpětí sedmi došlých nabídek se pohybuje mezi 399 a 764 milióny korun. Nejnižší nabídku podala firma Serenissima Costruzioni.

Na opravu dálnice mezi Měřínem a Velkým Meziříčím přišlo šest nabídek od zhruba 850 miliónů do 1,34 miliardy korun, ŘSD hodnotu odhadlo na 1,05 miliardy. Nejnižší cenu opět nabídla Serenissima Costruzioni.

Opravit úsek mezi Ostrovačicemi a Kývalkou chce devět firem, které si řekly o 322 až 499 miliónů korun, cena uvažovaná ředitelstvím se pohybuje kolem 495 miliónů. Nejnižší cenu i v tomto případě nabídla Serenissima Costruzioni.

Letos čtyři úseky

Letos se opravují celkem čtyři úseky D1 v celkové délce 51,3 kilometru. Na úsecích Šternov–Psáře a Loket–Hořice byly opraveny oba jízdní pásy. V příštím roce se uskuteční případné odstraňování vad a nedodělků, respektive mezi Loktem a Hořicemi zbývá dokončit pět přejezdů středního dělicího pásu. Na úseku Větrný Jeníkov –Jihlava a Lhotka–Velká Bíteš poběží naplno oprava levého jízdního pásu. Začátek prací v příštím roce je závislý na klimatických podmínkách.

V první polovině příštího roku by měla být dále vypsána výběrová řízení na úsek Psáře–Soutice a Velká Bíteš–Devět křížů s možným zahájením prací v druhé polovině roku, kdy by mohlo následovat vypsání výběrových řízení na další úseky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám