Hlavní obsah
Hyundai i30 kombi 1,5 T-GDI N Line a 1,6 CRDi Foto: Právo

Hyundai má za sebou nejziskovější čtvrtletí za šest let

Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor Co. ve druhém čtvrtletí letošního roku prudce vzrostl na 1,8 bilionu wonů (34,1 miliardy korun) z loňských 227 miliard wonů. Zisk byl nejvyšší za šest let. Za dobrým výsledkem stojí poptávka po sportovně-užitkových vozech, které mají vysokou marži, a luxusních vozech Genesis, uvedla společnost.

Hyundai i30 kombi 1,5 T-GDI N Line a 1,6 CRDi Foto: Právo
Hyundai má za sebou nejziskovější čtvrtletí za šest let

Společnost dodala, že růst zisku podpořilo také pokračující zotavování z celosvětové pandemie covidu-19, které zvýšilo poptávku po automobilech.

Automobilce pomohlo také konzervativní řízení dodavatelského řetězce, díky němuž se jí daří zvládnout problém s globálním nedostatkem počítačových čipů do aut lépe než většině ostatních automobilek.

Dlouhodobý nedostatek čipů a problémy s dodávkami dalších součástek přesto začínají dopadat i na Hyundai. Narušily zejména výrobu elektrických aut.

V dubnu tak automobilka kvůli problémům s dodávkami polovodičů a některých dílů pozastavila výrobu v jednom ze svých jihokorejských závodů, který vyrábí elektrický crossover Ioniq 5.

S nedostatkem polovodičů se přitom podle prognózy výrobce čipů Flex může automobilový průmysl potýkat nejméně do poloviny roku 2022. Černější scénáře hovoří o pokračování nedostatku až do roku 2023.

Hyundai patří spolu se svojí dceřinou společností Kia mezi deset největších automobilek světa podle prodeje. Od listopadu 2008 sériově vyrábějí osobní vozy také v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Tamní továrna, jež je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii, produkuje až 1400 aut denně.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků