Hlavní obsah

DPP získal loni z reklamy 159 milionů Kč, více než o rok dříve

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pražský dopravní podnik (DPP) získal v loňském roce 159 milionů korun z pronájmů reklamních ploch. O rok dříve to bylo 102 milionů. Jak uvedl vedoucí tiskového oddělení podniku Daniel Šabík, loňský výnos je trojnásobný oproti částce, kterou podnik získával do roku 2016, kdy vypověděl exkluzivní smlouvu na reklamu v MHD s firmou Rencar ze skupiny JCDecaux. S tou se podnik o platnost smlouvy soudí.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„V době údajné exkluzivity, kterou Rencar měl na základě neplatné smlouvy, jsme dostávali pouhou třetinu toho, co nám v současnosti přináší pronájem reklamních ploch legálně vysoutěžených v otevřených tendrech, do kterých se měl možnost přihlásit každý subjekt,” uvedl Šabík.

Dodal, že nynější výnosy také pocházejí jen ze třetiny reklamních ploch. „Tímto přístupem nejen maximalizujeme výnosy z pronájmu našeho majetku, ale současně se nám daří potlačovat reklamní smog v pražské MHD,” doplnil.

Schillerová: JCDecaux dluží Letišti Praha nájemné za reklamu

Ekonomika

Výnosy se podle něj od roku 2016 zvyšují, proto je i loňská částka oproti roku 2019 vyšší. „Platnost některých smluv, které jsme předtím vysoutěžili, začala až v průběhu roku 2019. U některých nosičů to byly pak z roku 2019 jen dva měsíce, u jiných šest měsíců atd.,” řekl.

Smlouvu s firmou Rencar DPP vypověděl v roce 2016 a označil ji za nevýhodnou a od počátku neplatnou, což firma odmítla. Následoval soudní spor, ve kterém Obvodní soud pro Prahu 9 předloni dal podniku zapravdu. Městský soud v Praze pak věc loni vrátil nižší instanci, protože i když se senát v zásadě ztotožnil s jeho rozhodnutím, původní rozsudek podle něj byl v jednom bodu nejasný a chyběly k němu podklady. Podle DPP to na věci nic nemění.

Nové projednání věci se zatím neuskutečnilo, JCDecaux mezitím kvůli sporu zahájila s českým státem mezinárodní arbitráž.

Koronavirus loni srazil počty cestujících v pražské MHD

Domácí

Firma Rencar podle informací DPP provozovala v pražské MHD asi 130.000 reklamních ploch, byly například v metru, na tramvajích a na autobusech. Podle podniku za ně ročně platila asi 50 milionů korun. Původně měl kontrakt platit do roku 2031, podnik po jeho vypovězení začal pořádat tendry na menší balíky reklamních ploch.

Vlastnictví Rencaru, který v roce 1990 založil samotný DPP, se v roce 2001 přesunulo ke skupině JCDecaux. Nyní má podnik ve firmě jen menšinový podíl. JCDecaux má také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, která skončí v polovině letošního roku. Vedení metropole se rozhodlo ji neprodloužit a stovky přístřešků, které firma vlastní, postupně nahradit vlastními.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám