Důvody, proč nakupovat v hypermarketech, kam patří např. Globus, Tesco či Kaufland, jsou podle průzkumu hlavně snadná dostupnost, dále pak široká nabídka zboží a blízkost k místu bydliště. Tyto věci jsou podle průzkumu pro Čechy důležitější než nízká cena nebo dobrá obsluha.

Ne všechno zboží ale Češi nejraději nakupují v hypermarketech. Čerstvé ovoce a zeleninu skoro polovina Čechů nakupuje v supermarketech, kam patří např. Delvita či Albert.

Také pivo Češi častěji kupují v supermarketech, kam si pro něj dojde 22 procent dotázaných. Pivo je zároveň zboží, u kterého lidé většinou lpí na oblíbené značce. Více než čtvrtina respondentů uvedla, že pokud v regálu svou značku nenajdou, koupí si ji v jiném obchodě.

Počet hypermarketů na milión obyvatel 
země počet
Česká republika 19
Slovensko 16
Maďarsko 9
Polsko 6
Zdroj: ČTK