Článek
Důvody, proč nakupovat v hypermarketech, kam patří např. Globus, Tesco či Kaufland, jsou podle průzkumu hlavně snadná dostupnost, dále pak široká nabídka zboží a blízkost k místu bydliště. Tyto věci jsou podle průzkumu pro Čechy důležitější než nízká cena nebo dobrá obsluha.
Ne všechno zboží ale Češi nejraději nakupují v hypermarketech. Čerstvé ovoce a zeleninu skoro polovina Čechů nakupuje v supermarketech, kam patří např. Delvita či Albert.
Také pivo Češi častěji kupují v supermarketech, kam si pro něj dojde 22 procent dotázaných. Pivo je zároveň zboží, u kterého lidé většinou lpí na oblíbené značce. Více než čtvrtina respondentů uvedla, že pokud v regálu svou značku nenajdou, koupí si ji v jiném obchodě.
| Počet hypermarketů na milión obyvatel | |
| země | počet |
| Česká republika | 19 |
| Slovensko | 16 |
| Maďarsko | 9 |
| Polsko | 6 |
| Zdroj: ČTK | |