Operátor nabízel od roku 2002 tarify s hovorovými kredity nebo volnými minutami. Podle antimonopolního úřadu tak bránil přechodu svých zákazníků ke konkurenci. Zákazníci museli firmě platit paušální poplatek, i když užívali služby alternativního operátora. Když k němu dostali volné minuty, nechtěli o ně přijít a nevyužívali alternativní operátory. Kritizované tarify Český Telecom, který nyní patří do skupiny Telefónica, loni na jaře zrušil.

V případě Českého Telecomu nejde o první pokutu. Firma měla dosud za porušení zákona o hospodářské soutěži zaplatit víc než 400 miliónů korun. V březnu potvrdil předseda antimonopolního úřadu Martin Pecina pokutu 80 miliónů, opět za zneužití dominantního postavení. [celá zpráva]

Podle dřívějšího vyjádření Peciny hrozí firmě další správní řízení, a to v souvislosti s poskytováním datových služeb. Nejprve ale musí Český telekomunikační úřad říct, jestli si Telecom jako provozovatel datových služeb udržel dominantní postavení na trhu.

Nejvíc zaplatili distributoři pohonných hmot

Dvousetmiliónová pokuta je druhou nejvyšší pravomocně uloženou sankcí v historii ÚOHS. Nejvíc, 313 miliónů, muselo zaplatit šest distributorů pohonných hmot za to, že společně stanovovali ceny benzínu. [celá zpráva] Pokuta 484 miliónů pro pětici stavebních spořitelen za údajné dohody o zdražování služeb pro zákazníky zatím není pravomocná.

Pravomocné pokuty Českému Telecomu
datum důvod pokuty výše pokuty (v mil. Kč)
červenec 2001 provozování jednotné telekomunikační sítě 1,8
listopad 2003 distribuce karet 6,5
leden 2004 věrnostní rabaty 81,7
říjen 2004 zneužití dominantního postavení v ADSL 23
březen 2005 dodávky modemů 10
listopad 2005 vázání služeb 205
únor 2006 neuhrazené poplatky za vytáčení k internetu (tuto pokutu dal ČT Český telekomunikační úřad) 23
březen 2005 za zveřejnění změny nabídky ADSL 80
zdroj: ÚOHS