"Teprve na základě výsledků této prověrky obě strany přistoupí k diskusi o ceně, uvedla mluvčí ČSA Jitka Novotná.

Na jaře se mluvilo o tom, že by ČSA mohly za menšího konkurenta zaplatit asi 400 miliónů korun. Podle analytika cestovního ruchu Jaromíra Beránka ale nyní cena Travel Service zřejmě klesá. Celé letecké odvětví  v poslední době negativně ovlivňuje vysoká cena ropy.

Travel Service má na trhu charterových přepravců 50procentní podíl. ČSA pouze dvacetiprocentní. Charterové lety vozí například klienty cestovních kanceláří na dovolenou.

Aerolinky už dlouho uvažují, že tento typ dopravy posílí. Než ale budovat vlastní, je lepší koupit zavedenou firmu. Travel Service kromě charterové dopravy provozuje také diskontního přepravce Smart Wings.

Priorita je jiná

ČSA o Travel Service už jednou usilovaly, nakonec z toho ale nic nebylo. Ani tentokrát není převzetí firmy nijak zásadní. Předseda dozorčí rady ČSA Eduard Janota už dříve řekl, že hlavní je udržet hospodaření firmy v plusu. To se ale dost možná splnit nepodaří. Mimo jiné kvůli vysokým cenám ropy.

Aerolinky navíc investují do výstavby opravárenského centra. To je nyní pro ně také důležitější než koupě konkurenční firmy. Svou roli bude hrát i výsledek kontroly v charterovém dopravci.