"Hodnota kontraktu se v první fázi pohybuje ve statisících eur," řekl mluvčí Aera Vodochody Vítězslav Kulich. Aero si od této spolupráce slibuje další kontrakty pro EADS/Airbus.

"Věříme, že tak získáme přístup k dalším objemově významnějším projektům v koncernu EADS," uvedl marketingový ředitel programu kooperací Aera Vodochody Jan Dvořák. Dodal, že první fáze spolupráce s EADS/Airbus by měla trvat zhruba do konce letošního roku.

Podle smlouvy bude Aero dodávat pobočce Airbusu v německém Augsburku podsestavy. Nejprve je bude montovat z přivezených dílů, později by je měla česká firma sama vyrábět. Podsestava není žádná konkrétní část letadla, mohou to být nejrůznější části stroje. Co přesně bude Aero montovat, podnik neupřesnil.

Aero vyrábí pro americkou firmu Sikorsky vrtulníky S-76C a pro firmu Boeing vyrábí kanónové dveře do stíhaček F-18EF

Firmu čeká privatizace

Vodochodskou firmu čeká v nejbližší době privatizace. O novém majiteli se rozhodne ve dvoukolovém výběrovém řízení. Firma před měsícem také vyměnila ředitele. Antonína Jakubšeho, který ji řídil od roku 2001, vystřídal Petr Klimeš. [celá zpráva]

Aero ještě loni ovládala americká firma Boeing,  na podzim ale z firmy odešla, [celá zpráva] protože se jí nedařilo plnit to, co české vládě slíbila. Nezprostředkovala firmě slibovaný odbyt pro letouny L-159 ani mnoho významných zakázek. Se státem se dohodla, že mu svůj podíl odprodá zpět za symbolické dvě koruny.