Hlavní obsah

Staropramen koupil 89 procent akcií Pardubického pivovaru

• Aktualizováno

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru. Drží 89 procent akcií. Staropramen chce posílit vlastní sortiment regionálních značek, oznámili ve středu zástupci pivovarů na tiskové konferenci v Pardubicích. Zbytek vlastní drobní akcionáři. Pardubický pivovar je mimo jiné producentem piva značky Pernštejn.

Foto: Profimedia.cz

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru (na snímku).

Článek

Majoritními akcionáři Pardubického pivovaru byli od roku 2010 dva podnikatelé. Michal Pátek držel 41 procent akcií, Leoš Kvapil 40,5 procenta akcií. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

„Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachovaná místa, budou zajištěné potřebné investice,“ řekl Kvapil. Kdyby Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

V posledních letech pivovar uvařil kolem 80 tisíc hektolitrů piva ročně. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, pivo v plastových lahvích nebo plechovkách nenabízí. V prodejích loni převažovalo z 60 procent lahvové pivo. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, pivo jinak vyváží do dvacítky zemí.

Reklama

Výběr článků

Načítám