„Jsme poctěni, že podpoříme růst čínské civilní dopravy,“ řekl ředitel divize Airbusu pro dopravní letadla Guillaume Faury, který by se měl v dubnu stát ředitelem Airbusu. „Naše zvětšující se stopa v Číně demonstruje naši přetrvávající důvěru v čínský trh.“

Ředitel divize Airbusu pro dopravní letadla Guillaume Faury (vpravo) po podpisu smlouvy s Číňany o dodávce airbusů.

Ředitel divize Airbusu pro dopravní letadla Guillaume Faury (vpravo) po podpisu smlouvy s Číňany o dodávce airbusů.

FOTO: Yoan Valat, ČTK/AP

Podle BBC je kontrakt vnímán jako velká rána pro americký Boeing. Jeho stroje 737 MAX nesmějí po dvou haváriích létat a důvěra v ně klesá. Indonéská Garuda už ruší objednávku na 29 letadel tohoto typu. [celá zpráva]

Vyšetřování zatím naznačuje, že příčinou pádů poslední verze Boeingu 737 byl nový automatický systém ovládání MCAS, který měl zabránit, aby stroje ztratily vztlak při přetažení, když by se jim příliš zvedl nos. Stroje aerolinek Lion Air a Ethiopian Airlines systém zřejmě nasměroval do střemhlavého letu.

Čtěte také: Uzemnění boeingů ohrožuje i dovolené Čechů

Čínský prezident Si Ťin-pching zahájil svou cestu po Evropě minulý týden v Itálii, která se jako první země rozhodla podpořit čínský projekt Nové hedvábné stezky. EU i USA jsou k ní kritické a dávají najevo obavy z rostoucího čínského vlivu.