V Evropě Škoda Auto prodala 826 800 vozů, jde o nárůst o téměř pět procent. Nejrychleji rostly prodeje v Rusku – o 31 procent na 81 500 vozů. Celoroční prodeje se o 4,9 procenta zvedly i v Číně, ačkoli v této zemi loni poprvé po 20 letech celkové prodeje aut klesly. [celá zpráva]

Na domácím trhu Škoda prodala 84 172 aut a těsně tak překonala rekord z roku 2017, kdy to v tuzemsku bylo 84 138 vozů.

„Meziroční nárůst je o to cennější, že celkový český trh zaznamenal po čtyřech letech růstu téměř čtyřprocentní pokles,“ komentoval celoroční výsledky ředitel Škody Luboš Vlček.

Prodeje modelů Škoda v roce 2018
(v závorce počet kusů a změna proti roku 2017)
ŠKODA OCTAVIA (388 200; –7,3 %)
ŠKODA RAPID (191 500; –9,5 %)
ŠKODA FABIA (190 900; –7,6 %)
ŠKODA KODIAQ (149 200; +49,3 %)
ŠKODA SUPERB (138 100; –8,5 %)
ŠKODA YETI (13 100; –81,2 %)
ŠKODA KAROQ (115 700; –)
ŠKODA KAMIQ (prodej pouze v Číně: 27 900; –)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 39 200; +5,5 %)

Nejprodávanějším modelem je celosvětově Octavia s prodeji 388 200 vozů, následují Rapid, Fabia, Kodiaq a Superb. Přes sto tisíc kusů se prodalo modelu Karoq a nový Kamiq – prodávaný jen v Číně – si koupilo 27 900 zákazníků.

„V roce 2019 v produktové ofenzívě budeme důsledně pokračovat novými modely, jako je Scala, sériová verze studie Vision X a mnoha dalšími. Současně v letošním roce zahájením výroby našeho prvního plugin-hybridu a prvního čistě elektricky poháněného automobilu vstoupí značka Škoda do éry elektromobility – to je naprosto výjimečný moment ve 124leté historii našeho podniku,“ řekl předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.

Na domácím trhu je také nejpopulárnější Octavia, která s celkovým ročním prodejem 25 834 vozů drží první příčku a více než tříčtvrtinový podíl ve střední třídě. Fabií se prodalo 21 080 a modelů Rapid 14 353. Následuje model vyšší střední třídy Superb, který si koupilo 6760 zákazníků. Těsně za ním se drží model Karoq s prodejem 6548 vozů, který vede třídu kompaktních SUV těsně následován modelem Kodiaq – 6227 vozů.