Hlavní obsah

Tržby Seznam.cz překonaly čtyři miliardy, je to nový rekord

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tuzemská internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila tržby z 3,7 miliardy na více než čtyři miliardy korun, což je nový rekord. Rostl i zisk, který překonal předloňský výsledek 1,1 miliardy korun. V rozhovoru s ČTK to uvedl místopředseda představenstva Pavel Zima. Přesná čísla firma zveřejní až po auditu.

Foto: mif, Novinky

Generální ředitel společnosti Seznam.cz Pavel Zima při představování Seznam.cz TV.

Článek

„Tržby nám meziročně vzrostly o více než deset procent. Jsme tedy určitě přes čtyři miliardy korun. Zisk se vyvíjel také velmi dobře,“ řekl Zima. Více než polovinu tržeb Seznamu generovala takzvaná programatická reklama, tedy reklama prodaná a umístěná prostřednictvím služby Sklik nebo RTB.

Část reklamních tržeb generoval takzvaný feed na domovské stránce Seznamu, který nabízí odkazy na zpravodajský obsah od partnerských vydavatelů. Umístěním jejich článků na domovskou stránku, která je nejnavštěvovanější na českém internetu, jim Seznam.cz generuje výrazně vyšší návštěvnost, a roste jim tedy i příjem z reklamy.

„Jestliže jsme měli zhruba před rokem ve feedu 40 miliónů kliknutí měsíčně, v současnosti je to přes 100 miliónů kliků, a to už je nezanedbatelný zdroj příjmů,“ dodal Zima. Letos by měly k feedu na domovské stránce Seznamu přibýt například uživatelské komentáře nebo zobrazování umisťovaných příspěvků podle jejich hodnocení.

Televize má vydělávat do roka

Televizní kanál Seznam.cz TV, který firma spustila na konci minulého roku, měl podle měření ATO zásah 1,23 miliónu diváků, a je tak na 25. místě mezi měřenými kanály na českém trhu. Týdenní zásah je asi 650 tisíc lidí, což je zhruba úroveň ČT Art.

Zatímco zpravodajský web Seznam Zprávy již hospodaří s provozním ziskem, Televize Seznam bude provozně v černých číslech zhruba do jednoho roku. Televize se podle Zimy přizpůsobuje potřebám diváků, například začátek ranního vysílání se posunul již na 6:30 a naopak hlavní zprávy nyní začínají až v 19:15 hodin. „No a hledáme nové věci, například 2. června budeme vysílat finále České Miss,“ doplnil Zima.

Letošní rok bude podle Zimy hlavně ve znamení reklamy. „Rozvíjíme partnerskou síť, potřebujeme zlepšovat reklamní systém a zároveň potřebujeme nejlepší doporučování obsahu pro uživatele. Zároveň jsme již letos provedli velký upgrade fulltextového vyhledávání,“ dodal. Významné novinky firma chystá také v e-mailových službách.

Seznam.cz patří zakladateli Ivo Lukačovičovi. Návštěvnost jeho webů se pohybuje kolem 7,8 miliónu reálných uživatelů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám