Ceny některých modelů aut na elektřinu a benzín se mají podle studie vyrovnat už v roce 2024 a o rok později budou elektromobily dokonce levnější.

Podle BNEF by očekávaná masová výroba lithium-iontových baterií a lepší technologie měly snížit ceny těchto baterií. Nesmí se však zvýšit cena hlavní suroviny pro výrobu baterií, lithia. Jiná studie americké banky Morgan Stanley počítá s tím, že ceny lithia za tři roky klesnou o 45 procent. Důvodem má být výrazný růst těžby v Chile, která je největším producentem lithia na světě. Přebytek lithia na trhu má převážit nad rostoucí poptávkou po bateriích pro elektromobily.

Lithium by se v budoucnu mohlo těžit i v Česku, pod Krušnými horami je jedno z největších evropských ložisek tohoto kovu. Přípravy na těžbu probíhají i na druhé straně hranic v Německu.

Nástupu elektromobilů pomáhá boj řady zemí a měst proti emisím. V Německu některá města zakazují vjezd aut se spalovacím motorem do centra. Ceny elektromobilů se již dnes v některých zemích blíží těm benzínovým díky štědrým státním dotacím. Příkladem je Norsko, kde už vozy na elektrický pohon tvoří skoro polovinu prodejů. Rychle přibývá elektromobilů také v Číně, kterou trápí vysoké znečištění ovzduší.

V Česku je zatím elektromobilů na silnicích sotva procento, několikrát větší zastoupení pak mají hybridy, tedy auta kombinující elektrický a spalovací motor.

Na elektromobily se chce zaměřit i největší tuzemská automobilka Škoda Auto. Do roku 2025 slibuje představit deset elektrických modelů.