Trolej bude napájena prostřednictvím kontejnerové měnírny, která bude umístěna v dolní části Prosecké ulice, doplnila Řehková.

Dynamicky dobíjený elektrobus vychází z principů bateriového trolejbusu, který se běžně používá v různých evropských městech, včetně některých českých. Hlavní odlišností pražské varianty bude minimální délka trolejového vedení. Zatímco v Praze bude nabíjení tímto způsobem probíhat zhruba na deseti procentech trasy, obvykle to bývá 70 až 90 procent.

„Druhou částí nabíjecí infrastruktury je krátký úsek trolejového vedení pro statické nabíjení (při přestávkách) v obratišti Palmovka o délce zhruba 20 metrů s napájením z přilehlé sekce tramvajové trati přes stacionární galvanický oddělovač, takzvaná ‘dobudka‘, který bude přesunut z obratiště Želivského,“ uvedla mluvčí.

DPP chce zkušební provoz alespoň jednoho elektrobusu nabíjeného z troleje zahájit 15. října. „Vzhledem k řadě technických a administrativních podmínek však zatím uvedený termín nelze za DPP garantovat. Zkušební provoz předpokládáme v řádu týdnů, skutečná délka bude však závislá na provozních výsledcích a případné nutnosti technických úprav vozidla či nabíjecí infrastruktury,“ upřesnila Řehková.

Trolejbusy z Prahy zmizely v roce 1972

Původní trolejbusy se v Praze objevily v roce 1936. Nejvíce se však trolejbusová doprava v hlavním městě rozvíjela v letech 1949 až 1954, kdy se stavěly troleje na Vinohradech, Žižkově nebo v Bubenči. V tomto období vznikla většina tehdejší trolejbusové sítě a objevilo se velké množství nových vozů.

Vrcholu dosáhla trolejbusová síť v Praze na začátku roku 1959, kdy dosáhla celkové délky 56,9 kilometru. Vzápětí však nejstarší trať nahradila autobusová linka, což se postupně stalo na všech trolejbusových tratích. Definitivně trolejbusy zmizely z metropole v říjnu 1972. Jejich osud zpečetily dodávky levné sovětské ropy, v jejichž důsledku byl provoz autobusů ekonomicky výhodnější.